vrijdag 25 september 2009

De derde week

Nou dan, toch de derde week nog even doornemen.
Zoals eerder aangegeven, zou maandag een lichte tegenwind zijn (op de terugweg). Dit was ook enigszins voelbaar. Een lichte wind, die in de bomen nog maar nauwelijks zichtbaar was. Verder was het weer perfect weer (sorry, ik weet dat het saai wordt, maar dat zal nog wel veranderen).
Dinsdag en woensdag zou de wind met krachtje 2 en 3 meewerken..
Nou, vandaag, dinsdag 22 september zou het windkracht 2 ZO zijn. Dus een lichte wind mee. Daar heb ik weinig van gemerkt. Gevoelsmatig had ik nog steeds net zo veel tegenwind als altijd. Ook woensdag hetzelfde verhaal. 's Morgens is minder wind dan 's middags. Verder is het deze week prima gegaan. 5 uit 5, oftewel alle dagen met de fiets.
Donderdag was het - de eerste - regenachtige dag. Ik dacht dat het wel mee viel en fietste weg zonder regenbroek.... nou dat moet je dus niet doen. Ook al regent het niet hard: het draaiende wiel spettert zo veel nattigheid (gemengd met zand etc.) dat je mooie witte broek meteen onder de dunne zwarte spikkels komt te zitten. Daar kwam ik echter pas achter toen ik op m'n werk was. Ik had wel de regenbroek aangedaan, maar het kwaad was al geschied. Daarnaast is een regendichte jas niet hetzelfde als een regenjas. Mijn gewone jas kan best een regenbuitje hebben, maar toen ik op mijn werk de jas uit deed, stond er een vochtige streep precies op de plaats van de ritssluiting... ook niet erg handig. Door de snelheid is de regen 'erdoorheen' gewaaid.
Vrijdag was een heerlijke dag om te fietsen. Ook de terugweg geen erg soepel met nauwelijks wind. Dus toch mogelijk. Ook de accu had het duidelijk makkelijker. Ondanks dat ik een paar keer 's morgens gestart ben met ondersteuning in standje 1 en 2 (van de 3), maakt dat voor het stroomverbruik niet uit. Iedere dag gaat het eerste streepje van de accu uit rond de 14 km. Het tweede streepje vreemd genoeg rond de 18-20 km (vlak nadat ik met de terugweg ben begonnen) en het derde verdwijnt dagelijks rond de 31 km. Tot nog toe ben ik altijd thuisgekomen met nog 2 streepjes van de 5 over. Ik hoop dat dat zo blijft. Ook in de winter als de accu (zoals wordt beweerd) minder gaat presteren.
Door de accu altijd uit de fiets te halen en binnen op te laden, hoop ik dat te voorkomen. Ook op het werk haal ik de accu dan uit de fiets.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.