vrijdag 11 september 2009

De eerste week

De eerste volle week met de elektrische fiets zit erop.
4 van de 5 dagen ben ik met de fiets gegaan, en inmiddels staat er bijna 300 kilometer op de teller.
Eén geuk: het is de hele week bijzonder goed weer geweest. Afwachten hoe het is als het gaat regenen, sneeuwen, vriezen etc.
Bij tegenwind is de snelheid effectief ongeveer 23 km/h op de 20 km geteld. Iedere keer denk ik weer: wat doet die motor toch weinig helpen, maar als ik dan op de teller kijk, zie ik dat ik tegen de 26 km/h aan het fietsen ben. nogal logisch dat dat zweten wordt natuurlijk.

Iedere dag als ik op de fiets stap, denk ik weer "jezus, wat een eind fietsen". Maar als ik een eind op weg ben valt het allemaal reuze mee. Je bent er zo.
Op het werk kwamen vandaag twee collega's, die allebei slechts 20 kilometer hoeven te rijden met de auto.... Ze hadden er ruim 45 minuten over gedaan. De beruchte A73 tunnels die dicht waren, zorgen voor veel files rondom de stad. Op zo'n moment denk ik weer dat het eigenlijk dus helemaal niks uitmaakt hoelang je er over doet. Jeugd moet naar school fietsen en die doen dat op hun 'elfendertigste', oftwel tergend langzaam.
Met mijn tempo zouden die er waarschijnlijk in tien minuten zijn in plaats van een half uur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.