zondag 20 september 2009

De tweede week

De tweede week zit er alweer op en de derde gaat bijna beginnen. Ik ga natuurlijk niet iedere week beschrijven, maar vorige week ging in ieder geval prima. 4 van de 5 dagen met de fiets. Die ene dag was alleen maar met de auto omdat ik op die dag op tijd thuis moest zijn voor een privéafspraak 's avonds... Anders waren het 5 dagen geweest.
Het weer was - nog steeds - perfect. Je merkt wel dat het 's morgens al behoorlijk frisser is. Een redelijke jas is geen overbodige luxe. Daarnaast ga ik volgende week al de handschoenen aan doen. Het ziet er misschien nog niet uit, maar ik ben nou eenmaal een koukleum (wat de handen betreft).

Het motor- en accusysteem werkt prima. 's Morgens haal ik een gemiddelde snelheid van ongeveer 26 km/h. Ondanks dat de ondersteuning zou stoppen bij 25, helpt die toch nog een beetje mee, waardoor ik iets sneller rij dan 25 km/h. Over de 20 km doe ik dan ongeveer 46-47 minuten. op de terugweg 's middags gaat het altijd wat langzamer. Ik weet niet of dit ligt aan het feit dat de accu iets minder presteert of dat er gewoon meer wind staat. Ik hou het voor het grootste deel op het laatste (zie www). Volgens deze website is de wind het hevigst als de zon het hoogste staat en wordt die naarmate de zon zakt weer minder. In de winter zou je bij/na zonsondergang zelfs complete windstilte kunnen hebben.
Dat moet ik nog meemaken. Ik denk dagelijks: "wanneer werkt de wind nou eens een beetje mee". Op de terugweg heb ik voor mijn gevoel altijd een stevige tegenwind. Dan haal ik ook maar 23 km/h gemiddeld en wordt de reistijd een langzame 53 minuten... Waar hebben we het over.

Vrijdag 18 september was voor het eerst dat ik het gevoel had dat de wind minimaal was. Dat merkte ik ook meteen in de stand van de accu toen ik thuis kwam. Dit was nog een streepje voller dan normaal.

Voor volgende week staat - voor zover nu al te voorspellen - ook redelijk weer op de planning. Met name dinsdag en woensdag staat er een zuidelijke wind met kracht 2 en 3 op de planning, terwijil maandag een noordelijke wind staat met kracht 1. Dit is voor de middag, dus op de terugweg. Ik ben heel benieuwd of ik dit verschil merk. Donderdag en vrijdag gaat ie weer naar noordelijk.
Ik heb verder deze week ook geen verplichtingen, dus ik ga voor 5 van de 5 deze week.

Daarnaast heb ik de fiets even lekker gepoetst vandaag... Niet dat die vies was, maar de ketting goed onderhouden is op de lange termijn natuurlijk alleen maar goed!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.