zondag 4 oktober 2009

Temperatuur

Om goed te kunnen weten wat de accu onder verschillende temperatuursomstandigheden doet, heb ik - naast het computertje dat bij de trapondersteuning van de fiets hoort en de snelheid en gereden kilometers aangeeft, ook nog een prulletje gekocht dat de (buiten)temperatuur meet.
Ondanks dat de accu altijd binnenshuis wordt opgeladen onder kamertemperaturen, wil ik weten of (met name bij vorst) de accu minder levert.
Ook overdag zal ik dan tijdens mijn werk de accu uit de fiets halen en mee naar binnen nemen.
Op dit moment is het nog een aangename 16 graden gemiddeld, dus verwacht ik nu nog geen problemen.

De berichten over hoe de accu reageert op temperatuur zijn nogal verschillend. Op sommige sites lees je dat 'de moderne accu's' ook onder koudere omstandigheden hun kracht blijven leveren, terwijl op andere staat dat je in de winter 25-50% capaciteit verliest (wat ik me eigenlijk niet kan voorstellen). Ik ben heel benieuwd hoe de accu zich houdt. Als deze altijd binnen is en alleen als ik aan het fietsen ben, koelt die toch nauwelijks af lijkt mij en zou ik er weinig last van moeten hebben.

I'll keep you informed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.