vrijdag 16 oktober 2009

Tis Winter

Ja, het wordt winter en dat was deze week (week 42) te merken. Het was koud 's ochtends vroeg. zomerjas in de kast en de dikker winterjas aan, sjaal om en handschoenen.
Vreemd genoeg heeft de accu deze week aanzienlijk minder gepresteerd, maar dat terwijl de accu zowel 'snachts binnen wordt opgeladen en ik overdag de accu ook mee naar binnen wordt genomen. Donderdagochtend hielp de motor niet veel dan 24 km/h. De terugweg ging met moeite tot 22 km/h. Er stond wel redelijk wat wind, maar dat heb ik al vaker gehad. Op het eind was het laatste accustreepje (normaal staan er nog 2 streepjes; de laatste week nog maar één) zelfs aan het knipperen, wat aangeeft dat de accu ver leeg is.
Daarnaast had ik een heel ander technisch probleem. Vlak voordat ik thuis was, brak het zadel af. De schroef die het klemsysteem van de zadel vasthoudt, was afgebroken! Gelukkig kon ik me staande houden, maar de fiets kwam met een smak in het gras terecht.
Natuurlijk meteen de ochtend erna naar de winkel gebeld en 's middags een nieuwe zadelstang/pen gehaald. Daarnaast gemeld dat de fiets het nodige zand over de ketting heeft gekregen en ik die welliswaar zelf nog schoonmaak, maar eventueel moeten ze er een keer naar kijken. Dit was geen probleem. Daarnaast aangekaard dat de accu aanzienlijk minder presteert. In de herfstvakantie denk ik dat ik de fiets een keer terugbreng om te laten controleren. Het kan immers niet zo zijn dat de accu nu al met moeite nog maar 38 km haalt. Dat er na 38 km een aantal streepjes weg zijn is normaal, maar dat hij zo ver achteruit gaat niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.