maandag 26 oktober 2009

Verlichting

Tja, Het is wintertijd... ik dacht dus nog heel even te tijd te hebben met het aanschaffen van een goeie verlichting, aangezien het 's morgens nu weer een beetje licht is om 07.15 uur... Niet dus, want 's avonds als ik thuis kom is het al behoorlijk donker. Daarnaast is het natuurlijk maar voor heel korte duur, die lichtverschuiving.
Via een heel leuke site - het regent bijna nooit en de daarbijbehorende knurft.net - kwam ik veel informatie te weten over goede verlichting.
Uiteindelijk leek me de B&M Ixon IQ het meeste geschikt. Een berg licht (40 lux) voor een berg geld.... maar dan heb je ook wat.


Na nog wat op de site van de fabrikant te hebben rondgekeken, heb ik de lamp besteld bij mtbgigant.nl.
De lamp geeft een behoorlijke hoeveelheid licht. Precies wat ik nodig heb om te voorkomen dat ik in gaten fiets, of boomstammen, bladeren en andere rommel over het hoofd zie.
En dan te beseffen dat ik 's morgens ook mensen zie fietsen zonder verlichting of met zo'n minuscuul LED-lampje dat nauwelijks opvalt. Dat ze zelf niet in de gaten hebben dat ze niet gezien worden snap ik niet.
Normale fietsverlichting (ca. 10 lux?)Nieuwe Ixon IQ (40 lux)
foto's B&M website
Zodra ik eigen foto's heb, zet ik die er natuurlijk op.
Als het goed is, heb ik de lamp woensdag 28/10 in huis, dus ik ben heel benieuwd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.