vrijdag 14 januari 2011

3 dagen

OK, geen volle week, maar toch 3 dagen met de elektrische fiets naar het werk gegaan.
Maandag en dinsdag was er nog vorst en gladheid gemeld, en daar had ik niet zo veel trek in. De rest van de week was prima, zelfs warm te noemen. Natuurlijk was er wel veel regen, dus het regenpak is ook meteen weer ingewerkt.

Wat betreft de werking van de accu voor de elektrische fiets, had ik even mijn twijfels of dit wel goed zou gaan. Ongeveer 2 maanden niet gebruikt (wel opgeladen), was ik benieuwd of die weer als vanouds zou 'trekken'. De eerste rit viel vies tegen. Ik kwam nauwelijks boven de 21 km/h uit.
Gelukkig was de rit 's avonds terug naar huis wel geen probleem. Hij gaf weer vol gas en ik reed met gemak weer 25 km/h. De rest van de week bleef het goed gaan, dus daar heb ik weer vertrouwen in.
Ik heb wel gemerkt dat de afstelling van remmen, versnelling etc. wat aandacht mag hebben. Ik zal de fiets volgende week toch maar eens een beurt laten geven. Dat mag na ruim anderhalf jaar en bijna 7.000 km wel lijkt me.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.