zondag 9 januari 2011

Nieuw jaar, nieuwe kansen

OK. Petje af voor iedereen die ook met de sneeuw en vorstperiode is blijven doorfietsen.
Ik helaas niet. Na het ongeluk van vorig jaar heb ik me voorgenomen om niet met sneeuw en/of ijzel te gaan fietsen. Dan is het met de auto vaak al een geschuifel.
En nee, ik ben geen koukleum. Het mag best -10 zijn, als er maar geen ijzel of gladheid is.

Maar: het is 9 januari en de vorst en sneeuw zijn weg. Dat betekent dat ik morgen dus weer ijverig met de fiets ga. Met mijn X-tract E-bike, of te wel trapondersteunde fiets, of accufiets of hoe je heet ding ook wilt noemen.
Ik heb vandaag even een proefrondje gedaan om te kijken of alles nog goed loopt en schakelt. Op zich geen problemen geconstateerd, maar ik denk wel dat de fiets na dik anderhalf jaar wel aan een beurt toe is. Dat ga ik dan ook deze week regelen, zodat alles weer perfect staat afgesteld voor het voorjaar.
Ook de B&M Ixon IQ heb ik weer gemonteerd (of te wel eropgeklikt), zodat ik weer prima kan zien en gezien worden.

Eens kijken of ik de hele week vol houd. Het afgelopen (na)jaar heb ik te veel met de auto gereden (druk, druk, druk, gemakzucht dus). Dat wil ik proberen dit jaar natuurlijk te verbeteren.
2010 heb ik 110 dagen met de fiets gedaan en 106 dagen met de auto. Ik zal best hier of daar een keer iets fout hebben genoteerd, dus 100% kloppen zal het wel niet, maar zo ongeveer. Dat is 50,93%.... dat valt me een beetje tegen, maar goed, dat ligt helemaal aan me zelf. Ik had nog zeker 1 maand met de fiets kunnen gaan, waardoor ik toch wel in de buurt van mijn 60% zou zijn gekomen, maar helaas.

Vorig jaar begon ik echter pas eind februari/begin maar te fietsen. Toen was het de eerste maand vorst en sneeuw, toen een ongelukje en kon ik pas in maart weer echt gaan fietsen.
Als de winter nu niet meer terugkomt, kan ik zeker 2 maanden inhalen t.o.v. 2010 (maar het kan natuurlijk net zo goed nog heel hard gaan vriezen en sneeuwen).

Er is wel de nodige regen voorspelt, maar dat mag de pret natuurlijk niet drukken, zoals Knurft het aangeeft.

Allemaal veel succes deze week.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.