zondag 6 februari 2011

Slapjanus

OK, ik geef het toe, ik ben een slapjanus.
Afgelopen woensdag had het 's nachts een beetje gevroren en daarbij geregend. Het had dus geijzeld. Op het eerste stuk fietspad ging het eigenlijk nog wel, maar toen ik op de lange weg (loopt langs een kanaal en snelweg), waar de wind vrij spel heeft, fietste, merkte ik op sommige stukken dat het glad was en de fiets af en toe weg wilde glijden... ik kreeg het er ondanks de kou erg warm van, want ik vond het niet plezierig.
Ik had me namelijk lang geleden voorgenomen om niet met gladheid/ijzel te fietsen. Voor de dag erna werd eigenlijk hetzelfde voorspeld, dus ben ik woensdag niet met de fiets gegaan. Achteraf gezien onnodig met de auto, want het was de hele nacht boven nul geweest.
Voor vrijdag voorspelden ze storm of in ieder geval zeer krachtige wind, met nog hardere windstoten en regen. Ook dat is een moment dat ik niet op de fiets stap.
Ook hiervan had ik achteraf kunnen zeggen dat ik best met de fiets had kunnen gaan, ofschoon de wind wel stevig was, bleven de harde windstoten eigenlijk achterwege. Maar goed: het zekere voor het onzekere dus.

Volgende week ziet het er de hele week goed uit. Lekkere temperaturen, een beetje regen waarschijnlijk, maar voor de rest prima weertje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.