dinsdag 1 maart 2011

Al weer

Tja, als er weinig te vertellen is, dan is er weinig te vertellen.
In mijn andere blog heb ik het over de steeds maar duurder wordende benzine en dat niemand zich daar iets van aantrekt.
We blijven benzineslurpers rijden en doen zelfs niet eens aan rustiger (= zuiniger) aan of proberen minder te rijden. De 8 miljoen auto's scheuren er vrolijk op los.
Een leuke en interessante website lowtechmagazine schrijft ook over de fiets. Hoe een hightech fiets misschien wel een lowtech auto kan zijn of worden.

Nooit beseft. Ik heb altijd gedacht dat een ligfiets een instabiel ding was, maar deze driewieler ziet er behoorlijk flits uit en met een snelheid van bijvoorbeeld 50 km/h op de rechte stukken, kun je redelijk vlot op je werk komen. Moet je natuurlijk wel ruime fietspaden of wegen hebben, waar je een beetje de plaats hebt. Ik geloof niet dat ik me zo liggend erg veilig voel op de wegen die ik nu befiets.
Feit is wel, dat de aerodynamica van belang is voor efficiĆ«nt fietsen. Stel dat ik mijn fiets zou voorzien van een scherm van voor? en dichte wielen in plaats van de spaken... zou ik dan ook efficiĆ«nter of soepeler fietsen?
Zou ik best eens uit willen proberen... maar hoe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.