zondag 20 maart 2011

Scheurtjes achterwiel

Vandaag de Xtract elektrische fiets weer helemaal gepoetst. Ik kom iedere keer weer onderdelen tegen die ik blijkbaar nog nooit heb gepoetst. Met name bij de derailleur. Daar zit overal kleine deeltjes zand tussen. Met een borstel alles zo goed en zo kwaad er tussenuit gepoetst.

Bij het poetsen van de velg, zag ik (tot mijn schrik) dat er bij de bevestiging van de spaken in het achterwiel kleine scheurtjes in de velg zaten, steeds om-en-om. Een scheurtje van ca. 5 mm. aan beide zijden. Deze heb ik voorheen nog nooit opgemerkt, dus ik denk toch dat die van redelijk recente datum zijn... Dat zal ik in de gaten moeten houden. Het kan zijn dat ik er dus een keer een nieuw achterwiel (of alleen de velg?) op moet laten zetten.
Daarnaast heb ik het gevoel dat de ketting een beetje teveel speling heeft. Wellicht na 8.000 km ook aan vervanging toe?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.