donderdag 10 maart 2011

Windkracht 5

Ja, er was een flinke wind vandaag. Bij ons 'slechts' windkracht 5. Dat is iest van 33 km/h.
Vanmorgen ging het nog redelijk. Mooi zonnetje dat opkwam en wel een redelijke stevige wind, maar er was prima tegenin te fietsen. Zeker op mijn Xtract elektrische fiets.

Voor de terugweg was ik iets pessimistischer. Ik had 's ochtends nog snel even via mijn geleende iPad op internet gekeken of de verwachtingen nog waren aangescherpt, maar het bleef bij windkracht 5.
Dat zou dus moeten kunnen. Ik dus gewoon met de fiets naar het werk.
Ik zag 's middags de boven redelijk te keer gaan en de vlaggen in de mast stonden behoorlijk strak en ik dacht al 'oei', als het nu ook nog gaat regenen, wordt het niet leuk. Maar, wat was het geval rond 5 uur?

De wind kwam met 30+ km/h recht in mijn rug voor het overgrote deel van de terugrit. Heerlijk. De hulpmotor heeft nauwelijks iets hoeven te doen. Als ik nu een zeil had gehad, had ik zelfs niet hoeven te trapperen. Natuurlijk, als die wind van de andere kant was gekomen was het een stuk zwaarder geweest, maar nog altijd prima te doen.
De ene dag dat ik echt niet meer vooruit kwam, was met echte storm. Toen had ik de verwachtingen helemaal niet gevolgd, of in ieder geval helemaal niet op gelet. Dat doe ik dus nooit meer. Als er in het binnenland echt storm wordt voorspeld gaat deze jongen lekker met de zuinige Alto.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.