zaterdag 21 mei 2011

Acculader

Nou, al vaak over gesproken en je leest het overal: de accu doet nooit zoveel leveren als de winkel of fabrikant het voorspelt... Maar dat is natuurlijk niet nieuw. Dat is bij alles zo.
Dus sleep(te) ik iedere dag de acculader mee naar het werk en laadde daar de accu op. Op zich geen probleem. De dubbele fietstas heeft genoeg plaats voor:
  • botterhamtrommel (erg belangrijk)
  • acculader
  • regenpak (soms ook belangrijk; op dit moment niet)
  • overschoenen voor bij erge regen
  • bandenreparatiesetje (gelukkig nog nooit nodig gehad)
De bedoeling is om de fietstas thuis te laten; de regenspullen achterop de drager doen in een plastic tas of iets dergelijks en alleen de boterhamtrommel nog mee te nemen (hoe weet ik nog niet).
De lader gaat niet meer mee. Rij ik dan op één lading heen en weer? Nee, dat lukt natuurlijk niet. Ik hebn vandaag een tweede lader gekocht bij Itek. Kosten € 98,- Dat is weer het idee van "de som der delen is meer dan het geheel".
Daarnaast had ik met de voorband moeite om deze op spanning te krijgen. De fietspomp kon eenvoudigweg geen lucht in de band pompen. Op een of andere manier is volgens mij het ventieltje verstopt. Geen nood, bij Itek kreeg ik gratis een nieuw ventieltje (kosten iets van € 0,65 denk ik). Dat werkt inmiddels prima. Direkt de band opgepompt tot een kleine 70 psi (op de band staat min. 5 psi / max 85 psi).
Hiermee komen de 'verdien'-kosten helaas dus bijna honderd euries lager uit dan gisteren... Het zij zo. Dat zijn we ongeveer 12 dagen fietsen om terug te verdienen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.