woensdag 25 mei 2011

MP3

Even een tussendoor berichtje op verzoek.
Ik draag meestal geen MP3 of zoiets. In het begin deed ik dat wel, maar ik vond dat ik te weinig van de tekst/muziek hoorde in de vele wind die langs mijn oren gaat.
Dus toen ben ik er mee gestopt. Het had niet te maken met of je al dan niet auto's hoort, want die kon ik wel gewoon goed horen.

Daarnaast vind ik het wel lekker 'gewoon even niks'. Alleen de buitenlucht en natuur (en voorbij razende auto's).

Ik ben natuurlijk benieuwd hoeveel van jullie met Ipod, Iprul, Smartphone of gewone MP3 op rondfietsen.

1 opmerking:

  1. Nou, ik dus :D (ik was dan ook degene die de vraag stelde). Bij mij was het andersom: ik fietste eerst zonder MP3 en na enkele weken vond ik dat te saai vonden en ging mét fietsen. Ik beluister nagenoeg alleen maar spraak en geen muziek. Daarmee hoor je (inderdaad) de omgeving nog heel goed.

    Ik draag om het omgevingsgeluid nog beter te blijven horen (en omdat het m.i. comfortabeler is) een clip-on koptelefoontje i.p.v. oortjes. Misschien dat dat ook helpt om genoeg te horen ondanks windlawaai? Alleen als ik echt harde tegenwind heb, hoor ik niet voldoende en doe ik de MP3-speler uit.

    De koptelefoontjes hebben in de winter trouwens nog een bijkomend voordeel: ze houden de oren ietwat warm; minder dan 'dedicated' oorwarmers, maar samen met een sjaal waarin ik warme lucht voor mijn oren uitadem ('stadsverwarming' noem ik dat ;) is het ruim voldoende, zelfs bij min tien.

    Vanwege al dat geMP3 ben ik overigens zo enthousiast geworden, dat ik nu ook zelf audioboeken inspreek. Zonder deze luistergelegenheid op de fiets zou ik niet luisteren (geen geduld voor om het 'zomaar' thuis op de bank te doen; dan pak ik eerder zelf het boek), en was ik nooit op het idee gekomen om zelf luisterboeken in te gaan spreken.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.