vrijdag 3 juni 2011

zomer- winterbanden auto

Het is een beetje laat, maar ik heb vandaag pas de winterbanden op mijn Suzuki Alto laten vervangen door de zomerbanden... het weas er nog niet van gekomen. 

De winterbanden hebben in 6 maanden (eind november 2010 t/m nu begin juni 2011) 4.600 kilometer gereden. Wanneer ik bekijk dat ik in die tijd (met name laatste maand 2010) in totaal ongeveer 40 dagen met de auto naar het werk ben gegaan (= ca. 1.600 km.), dan heb ik in die 6 maanden dus ook 3.000 kilometer zo nog gereden. Als ik dat ook in de zomerperiode zo doe, dan kom ik in totaal per jaar uit op ca. 8.000 / 9.000 km. Sinds de koop van de Alto in december 2009 t/m december 2010 had de auto 11.200 km gereden op één jaar tijd. Daar zat een flink aantal kilometers voor de vakantie in Frankrijk bij en 5 ritjes naar Amsterdam. Onder normale omstandigheden zou 8.000 kilometer dus reëel moeten zijn.

De kosten van de bandenwissel heb ik natuurlijk weer verwerkt in het totale opbrengsten kostenplaatje voor de fiets.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.