zaterdag 3 september 2011

Einde van de zomer

Tja, het is te merken. De zomer is voorbij.... Niet dus.
De afgelopen week is erg droog en warm geweest. Er zit inmiddels 2 jaar fietsen op. Voor degene die nog twijfelen of fietsen nut heeft?

De voordelen zijn legio:
  • kostenbesparing (benzine, onderhoud)
  • milieu (benzine en CO2 en fijnstof)
  • gezondheid (buitenlucht, beweging)
De extra tijd die kwijt bent omdat je moet fietsen, moet je maar voor lief nemen. Tijd is sowieso niet van belang. We moeten eens afleren dat alles 'direct moet'. Een half uurtje eerder vertrekken en en half uurtje later thuis maakt op een dag niks uit. De nadelen wegen niet op tegen de voordelen.

Ik heb de statistieken weer wat bijgewerkt en ik zie dat ik bijna 10.000 kilometer gefietst heb in de afgelopen 2 jaar. Dat zijn er dus ongeveer 5.000 per jaar. In totaal heb ik ongeveer € 2.450,- terugverdiend (= niet uitgegeven). Daar staan natuurlijk kosten van de fiets tegenover die wel gemaakt zijn. Als ik dat ervan af trek, heb ik € 626,- over.

Inmiddels is het wel te merken dat het kouder aan het worden is. 's Morgens is het al behoorlijk frisser. Ook is het later licht. Nog niet dat verlichting nodig is, maar het is wel te merken.
De wintertijd gaat pas op 29 oktober in. Rond die tijd wordt extra verlichting (met bijvoorbeeld de B&M Ixon IQ) 'noodzakelijk'. Ook het extra reflecterende hesje (of straks de gele winterjas) wordt weer zinvol om aan te gaan doen. Veiligheid boven alles.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.