zondag 13 november 2011

Poetsbeurt

Ja, dat was al weer hard nodig. Door het droge weer dacht ik dat de fiets niet zo smerig werd, maar de ketting neemt natuurlijk toch zand en andere rommel op.

Vandaar vandaag weer een grondige poetsbeurt. Met name de ketting, derailleur en tandwielen waren wel wat poetsdoeken nodig. Maar het ziet er nu weer mooi schoon uit en loopt weer lekker.
Het schakelen blijft lastig. Terugschakelen gaat goed, maar bij het omhoog schakelen slaat hij steeds een versnelling over... Hoe ik ook aan alle schroefjes draai... Iemand nog goede ideeën hiervoor?

Net wat filmpjes op You Tube bekeken over de afstelling. Toch nog maar eens aan gaan stoeien deze week. Het kan toch eigenlijk niet zo moeilijk zijn met 2 + 1 schroefje en de kabelspanner?

2 opmerkingen:

  1. Geachte Baileys,

    ik weet niet waar u woont, maar een poetsbeurt kunt u onder andere bij ons later uitvoeren voor een paar euro. dit doen wij op een milieu vriendelijke manier en als er iets afgesteld dient te worden, pakken we dat gelijk mee.

    woont u in de buurt van Ermelo dan zien wij u graag een keer langskomen bij Fiets Centraal. terwijl u een kop koffie drinkt, zorgen wij voor uw fiets.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Fiets Centraal,

    Ik woon helaas niet in de buurt van Ermelo, maar in het mooie Limburg ;)
    Dank natuurlijk voor het aanbod. Het poetsen is meestal niet echt een probleem, maar inderdaad de afstelling. Ofschoon ik nu (inmiddels toch weer een half jaar verder) ook redelijk bedreven in ben geworden.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.