zaterdag 26 november 2011

Top fietsmaand

De maand november wordt de topmaand wat betreft de fietskilometers. Maar liefts 798 kilometer deze maand. Dat zijn 21 werkdagen met de fiets (van de 26... drukke maand met enkele weekenden erbij).
Vorig jaar was deze maand 0. Of het toen zo koud was, of dat ik toen geen zin meer had, weet ik niet meer... moet ik eens in mijn blogs teruglezen (daar zijn ze ook interessant voor, om zelf terug te lezen wat je gedaan hebt.
Daar lees ik dan de reden van het weinige fietsen (http://mijnelektrischefiets.blogspot.com/2010/12/auto.html)

Regen
Daarnaast heb ik deze maand geen druppel regen gehad. Vorige week wel 'nat' geworden van de mist, die ruim drie dagen is blijven hangen.
Wat de maand december gaat brengen weet ik natuurlijk ook niet, maar meer dan vorig jaar (ook 0 namelijk) zal het wel sowieso worden. In 2009 had ik toen echter 380 km (10 dagen) op de teller staan. Of we dat halen is nog maar de vraag.

Accu
Tja, doet de accu het nog goed, of niet. Is een moeilijke vraag.
Wanneer ik het systeem aanzet en begin te trapperen, merk ik direct de ondersteuning. Krachtig genoeg. Alleen bij de hogere snelheden (dus rond de 23/24/25 km/h) vind ik toch de ondersteuning minder. Raar genoeg lijkt dit met name op de heenweg het geval en niet op de terugweg. Het kan dus ook aan bepaalde tegenwind liggen. Je moet immers evengoed trapperen en tegenwind zorgt dat je toch iets meer moet doen dan zonder.
Desondanks blijft het lekker fietsen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.