vrijdag 27 januari 2012

Elektriciteitsprijs


En dan horen we altijd over de alsmaar stijgende energiekosten. Dat klopt ook niet. De elektriciteitsprijzen gaan dit jaar naar verwachting dalen las ik. Door overcapaciteit (als gevolg van de vele centrales die in aanbouw zijn - ondanks de sluitingen van de Duitse kerncentrales) gaat de prijs dalen. Desondanks ben ik superblij me mijn nieuwe zonnepanelen. Ik kan het iedereen aanraden. Behalve namelijk dat je je eigen stroom genereert, maakt het je super bewust van je verbruik en zul je behalve terugverdienen ook nog automatisch gaan besparen. Dubbelop positief dus.
We betalen in 2012 een (iets) lagere prijs dan het tarief van 2010!

Bij ons gaat het verbruik van 2.700 kWh per jaar gemiddeld nu naar (schatting) 2.200 kWh voor 2012 én produceren we (schatting) 1.800 kWh. Oftewel be verbruiken dit jaar maar 400 kWh (à € 0,20 = € 80,-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.