donderdag 23 februari 2012

Ketting van voorblad

Tja, zo ben je enthousiast weer aan het fietsen geslagen en zo knalt de ketting van het voorblad. Vanmorgen - in het donker en mieserregen - schakelend naar 7, vloog de ketting van het voorblad.
Gelukkig is dat snel te verhelpen. Even stoppen en de ketting achteruit laten draaien en een klein beetje meehelpen en hij ligt er weer op. Leuk is echter anders. Ik had natuurlijk geen spulletjes bij me om mijn vieze handen schoon te maken... Normaal heb ik van die dunne plastic handschoentjes bij me of een paar schoonmaak doekjes, maar nu niet dus

Slappe ketting
Valt met wel op dat de ketting volgens mij redelijk slap staat. Het is nog steeds de eerste ketting (net zoals het voorblad, tandwielen, derailleur etc.). Misschien is die toch langzaam aan vervanging toe... Na ruim 11.000 kilometer zou dat best kunnen toch?
Ik ga volgende week maar eens een afspraak in de winkel maken en even na laten kijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.