woensdag 22 februari 2012

Weer Fietsweer

De vorst is weg, de wegen zijn weer goed begaandbaar en het is zelfs al weer licht 's morgens en 's avonds. Wat een paar weken met de auto al niet kan bereiken.

4e dag
Maar goed, trots ben ik er niet op, met deze benzineprijzen, dat ik dit jaar pas voor de 4e dag met de fiets ben gegaan. Naast de dagen dat de wegen - voor mij - echt niet begaanbaar waren, waren er ook dagen dat dit misschien wel had gekund, maar dat ik er even geen zin in had. Maar dat is nu gelukkige weer voorbij. Vandaag was weer de eerste fietsrit van hopelijk nog vele dit jaar.
De voorspellingen zijn weer prima. Het mag best kouder worden, maar sneeuw en ijzel is niks voor mij. Eén ongeluk vind ik zat.

Accuprestaties
Ook na een aantal weken winterstop blijft de fiets (lees: accu) prima presteren. Ik let er wel op, dat de accu, wanneer die langere tijden niet gebruikt wordt, dat die ongeveer half leeg is en koel wordt bewaard. Niet in de koelkast, maar gewoon op een koele plek.
Vanmorgen had ik weer het idee "wat gaat dat langzaam (23 km/h)", maar de terugweg ging weer als een speer. Ik blijf met het gevoel (of is het realiteit) zitten dat de heenrit langzamer gaat dan de terugrit.
Komt dit omdat de heenrit zuid en de terugrit noord is? Zit daar verschil in wind in? Ik heb geen idee.
De koude lijkt de accu dus niet te deren.

De fiets was verder ook nog in prima staat. Hij was vorig jaar na de laatste rit helemaal gepoetst, en de drie ritjes van dit jaar hebben 'm niet smerig gemaakt, dus schakelen, remmen, verlichting etc. alles deed het perfect.

6.000 kilometer = € 532,-
Zal ik dit jaar boven de 6.000 kilometer komen? Vorig jaar was met 5.400 kilometer best goed. Ca. 69% van de dagen met de fiets. Maar het hadden er nog altijd meer kunnen zijn. Dus streven we dit jaar naar 6.000 kilometer (oftewel een besparing van € 532,- op benzine bij 1:19 en een benzineprijs van € 1,685).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.