woensdag 7 maart 2012

Achterom kijken

Mijn rit is eigenlijk dagelijks volledig 'solitair', oftewel helemaal in m'n eentje. Ik kom bijna nooit andere fietsers of bromfietsers tegen. Desondanks kijk ik de hele rit zeer regelmatig achter me. Met name op het deel over de weg, zodat ik de auto's van achter tijdig zie aankomen.
Maar ook op het fietspad kijk ik geregeld achterom. Ik rij ook altijd gewoon in het midden. Scooters trekken zich namelijk nergens wat van aan en zouden je zonder pardon voorbij scheuren, met alle risico's van dien.

Gisteren had ik er weer zo eentje die me inhaalde, terwijl ik net achterom wilde gaan kijken om linksaf te gaan. Ik stond bijna stil en wiebelde wat. Hij ging me links voorbij, maar raakte me nog net tegen de schouder en hij verloor zijn balans. Gelukkig niemand gevallen of schade... En dan zei de scooterrijder dat hij had getoeterd... Nou, echt niet. Ik reed net onder een viaduct door. Een plaats waar je zo'n zoemer zeer duidelijk hoort. Hij had niet getoeterd!

Maar: nogmaals een reden om goed achterom te kijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.