zaterdag 24 maart 2012

De radio aan op de fiets

Voor de afwisseling heb ik mijn koptelefoontjes weer eens ingedaan met de radio erop. Normaal heb ik eigenlijk altijd zonder gefietst, maar een muziekje erbij is toch ook wel lekker. Het lastige is de verhoogde ruis van de wind. Door de oordopjes wordt meer wind gevangen, wat voor een behoorlijke herrie zorgt.

Isolatie
Daar zou toch wat op te vinden moeten zijn eigenlijk. Misschien zijn er speciale oordopjes die iets beter de rest afdichten, zonder dat je natuurlijk de omgeving (auto's, brommers) te veel blokkeert. Want die achterop komende scooter wil mij natuurlijk snel voorbij scheuren.
Eigenlijk zou er een soort oorschelpje aan de voorkant van het oor moeten zitten dat de lucht blokkeert. Als ik mijn handen aan de voorkant van mijn oor houdt, is de ruis helemaal weg en hoor je evengoed alles prima (zelfs beter).
Ik gebruik deze oortelefoontjes. Eigenlijk of met name bedoeld voor sporters/joggers. Blijven onder alle omstandigheden goed zitten.
De ruis ligt volgens mij niet aan de oortelefoontjes. De gewone enkele 'dopjes' hebben dit ook (vind ik).
Iemand een oplossing?

1 opmerking:

  1. Koptelefoon?
    Grapje, het ziet er gewoon niet uit met zo'n ding.
    Zelf gebruik ik in-ear oortjes en dat verminderde de windruis samen met een wollen muts onder mijn fietshelm. Maar zoals je zelf stelt dit blijft gevaarlijk vooral in stad.
    Je hoort gewoon niets van buitenaf...
    Ik neem deze dan ook uit in stad, zodat ik een beter gehoor heb op achterkomend verkeer.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.