vrijdag 27 april 2012

April fietst wat ie wil

Er is weer een maand voorbij en ik mag wel zeggen een prima maand om te fietsen. De temperaturen lieten weliswaar te wensen, maar het is bijna continue droog geweest... blijkt ook wel uit www.hetregentbijnanooit.nl. De zon was iets minder aanwezig, wat voor het fietsen niet erg is, maar wel voor mijn zonnepanelen ;(.

En natuurlijk hebben we zowat de hele maand gefietst. Maar liefst 18 dagen van de 20 gewerkte dagen (1 dag extern symposium en 1 dag thuiswerk, maakt 22 dagen voor april in totaal) en er zijn in totaal deze maand dus weer zo'n 760 kilometer bijgekomen. Dus weer bijna € 75,- aan benzine uitgespaard. Met de beoogde BTW-verhoging per 1 januari 2013 is het natuurlijk nog meer van belang zoveel mogelijk te besparen en zuinig om te gaan met energie (dus zonnepanelen en bijv. zonnecollectoren!) en brandstof (dus fietsen).

Onderhoudsbeurt
Sinds een vorige blogpost over mogelijk 'groot onderhoud' aan de fiets, heb ik daar nog steeds niks aan gedaan. Hij fietst zo lekker, dat ik daar nog even mee wacht. De achterband is wel weer wat dunner aan het worden. Dat is wel te zien, dus lang er mee wachten moet ik niet. Ook de remblokjes mogen dan wel weer eens vervangen worden. Wellicht volgende week een keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.