maandag 9 april 2012

Dutch ID E-bike testrijder

Vorige week heb ik ook via een nette brief te horen gekregen dat ik helaas niet gekozen ben tot testrijder van de nieuwe Dutch ID E-bikes. Deze had ik getest tijdens de Bike Motion beurs in Utrecht oktober 2011. Ik was best enthousiast over deze fiets tijdens de korte proefrit op de beurs en had er natuurlijk wel oren naar om deze te mogen gaan fietsen.

Maar natuurlijk kan niet iedereen winnen. Ik hoop dat ze een aantal actieve rijders hebben, die hun verhaal gaan vertellen. Misschien zijn ze afgeschrikt door mijn blog en denken ze dat ik te veel ga vertellen of misschien te open ben, maar ik betwijfel of ze me volgen... Ze hebben inmiddels wel een test van de Telegraaf gewonnen, dus dat blijkt toch maar dat het best een goede fiets is.

Testrijder Dutch ID?
Helaas vind ik helemaal niks terug op hun website over de toekomstige testrijders... Dat geeft mij een klein beetje het gevoel dat er geen testrijders zijn of ze moeten nog gaan komen. Daar de fiets echter inmiddels vol op de markt is, heb ik mijn twijfels hierover. Ik blijf de site volgen over meer informatie.

Ik had verwacht dat testrijders ruim voordat de fiets op de markt zou komen konden gaan testen en uitgebreid gaan schrijven over de fiets, zodat er de nodige publiciteit kon worden gegenereerd voor de fiets. Blogs, Twitter, Facebook (zitten ze wel), LinkedIn etc. Daar had veel meer uitgehaald kunnen worden.
Immers denk ik in steeds hogere mate dat de informatie die ik op een blog lees een hoger waarheidsgehalte heeft dan op een bedrijfswebsite. Uiteraard moet je alle informatie met de nodige nuchterheid bekijken en naar waarde inschatten, maar iemand die mijn blog leest, weet wat mijn X-tract E-bike (belgisch product van de firma Itek.be) kan. Daar heb ik inmiddels meer dan 13.000 bewijzen voor (en krijg er geen cent extra voor betaald hoor).

In deze regio (Limburg) rijden er bijzonder veel rond. Ondanks dat de mensen voor onderhoud aan het elektrische systeem niet bij een locale fietshandelaar terecht kunnen, maar met de fiets achterop de auto 20 kilometer moet rijden hebben ze toch dit merk gekocht in plaats van de vele bekende merken in de nederlandse winkels. Voor de prijs van (toen) € 1.550,- denk ik echter nog steeds dat het een bijzonder goede fiets is. Ondanks dat ik de middenmotor van de Dutch ID denk ik beter vind ondersteunen (of meer inuïtief?), kost deze fiets wel € 2.399,- En de Telegraaf noemt dat een redelijke prijs.
Rond de tweede helft van dit jaar ga ik eens kijken of ik al dan niet misschien een andere fiets zou moeten gaan aanschaffen. De X-Tract is dan 3 jaar en heeft er dan rond de 17.000/18.000 kilometer opzitten.

Overigens krijg ik van Amazing Wheels (het moeder bedrijf van Dutch ID) wel € 50,- korting als ik een nieuwe fiets aanschaf (voor 1 juni)... Dat is netjes, maar ik heb er helaas niks aan.

3 opmerkingen:

  1. ook ik heb een bon van 50 € gekregen ;) maar geen testfiets helaas

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, dat is jammer... En ik zie nog steeds niks verschijnen dat er überhaubt testrijders zijn voor de Dutch ID bikes.
    Gemist kans vind ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mocht je onderweg oplaadpunten zoeken of een dagje fietsen met oplaadpunten willen plannen dan is http://www.laad.nl/ hiervoor een handig overzicht

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.