dinsdag 24 april 2012

X-Tract fiets zonder te trappen

In de laatste folder van Itek stond voorop een X-tract Turbo Ebike. Op het eerste oog dezelfde fiets als ik heb. De kleuren zijn net iets anders en wellicht dat enkele details ook anders zijn. Er zit bijvoorbeeld een Lithium Polymeer accu in in plaats van zoals bij mij een Lithium Ion.

Zelfstandig rijden zonder mee te trappen
Wat schetst mijn verbazing? Het is een fiets met trapondersteuning, maar blijkbaar kun je er ook mee rijden zonder te trappen... Natuurlijk weet ik dat die er zijn, maar als ik het goed heb begrepen, ben je dan een bromscooter/snorfiets en heb je een blauw kentekenplaatje nodig. Dat zit hier echter niet op.
De capaciteit van de accu lijkt hetzelfde (ondanks dat het type accu anders is), namelijk 36V/10A. In dat geval vraag ik me af hoe ver je kunt rijden zonder te trappen, als ik na 20 km - met flink meetrappen - de fles al half leeg heb. Het lijkt me dat je er niet erg ver mee zou kunnen gaan.

Natuurlijk zal de intentie ervan zijn dat je bij stoplichten etc. met optrekken gewoon mee fietst en de fiets als ondersteuning gebruikt, en wanneer je 'gewoon' aan het fietsen bent, de fiets af en toe alleen kunt laten trekken. Dus niet dat je 'm als brommer gebruikt en helemaal niet trapt...

Ik ben benieuwd of iemand al met zoiets ervaring heeft.

Laat het even weten.

1 opmerking:

  1. ik heb dezelfde vragen als jou: helm? nummerplaat?
    je zal ook als je niet meetrapt na 20 km stilstaan
    ik heb ook een LiPo en batterij gaat bij mij +-55km mee, met motor op +15 (ondersteuning tot 27,5)

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.