dinsdag 29 mei 2012

Te snel gejuicht

Helaas, ik heb weer eens te snel gejuicht. Ondanks alle proefritjes gisteren, zowel bij Itek als thuis, was vandaag het probleem gewoon weer hetzelfde. Iets na de helft van de rit, rond 12 km, begon de hapering weer, en al snel viel het systeem weer uit, met exact dezelfde meldingen.

Error 1;
Battery loAH

En het systeem schakelt zichzelf uit. Als ik het daarna weer aanzet, gaat het enkele seconden goed, maar direct daarna vervalt het weer. De kilometerteller staat op 0, net alsof de accu eruit is gehaald.
Af en toe loopt hij een paar honderd meter, maar helaas doet hij het langere tijd niet in plaats van wel. Dus weer de laatste 6 kilometer grotendeels op eigen kracht moeten fietsen.

Vandaag ben ik ook op de terugweg gedeeltelijk op eigen kracht naar huis gefietst. Iedereen die met een 'gewone' fiets fietst, zal wel denken 'wat zeurt die toch', maar als je gewend bent met ondersteuning te fietsen, en die doet het dan niet, dan is het net of de fiets niet vooruit te branden is (terwijl dat in de praktijk best meevalt; ook zonder ondersteuning is de fiets best te fietsen). Het is meer spychologisch ;)

Oorzaak?
De oorzaak lijkt dus niet bekend, en oplossen van het probleem dus al helemaal niet. Het lijkt er op dat de monteurs bij Itek niet hebben kunnen vaststellen waar het probleem exact aan ligt. Daar ben ik natuurlijk niet blij mee, maar natuurlijk is het zo, dat wanneer je een probleem/fout aangeeft, en dit probleem doet zich ter plaatse niet voor, dat het dan moeilijk zoeken is.
Dat is hetzelfde als wanneer ik een computerstoring heb en de systeembeheerder erbij roep... Zodra hij naast me staat, doet mijn computer het altijd weer, tot hij weg is.

Desalniettemin zal de fiets toch gemaakt moeten worden. Dat betekent morgenmiddag weer een rit naar Belgiƫ met de fiets achterop de auto en weer een aantal dagen wachten waarschijnlijk.

Langzaam begin ik toch te twijfelen aan de accu. Het zou dus best hier aan kunnen liggen...

Wordt weer vervolgd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.