dinsdag 19 juni 2012

Fietsen zonder ondersteuning

Aangezien ik mijn gewone fiets inmiddels heb moeten afstaan aan de troonopvolger in onze familie, moet ik nu dus ook de kleine fietsritjes naar de stad met mijn Xtract doen. Dan natuurlijk zonder accu en zonder ondersteuning. Dat geeft me mooi de gelegenheid om echt eens te kijken of ook zonder ondersteuning de fiets gewoon te gebruiken is.

Net als een gewone fiets
En ik moet zeggen dat na een paar flinke stukken met de familie te hebben gefietst, denk ik toch echt dat ook de elektrische fiets zonder ondersteuning gewoon fiets, net als iedere andere. Je moet niet beginnen met de ondersteuning aan en 'm dan uitzetten, want dan denk je dat het ontzettend zwaar trappen is. Als je de fiets gewoon gebruikt als een normale fiets, is er bij deze in ieder geval niks te merken van zwaarder trappen.
Natuurlijk moet je harder werken om 25 km/h te doen, maar met kinderen erbij, wil je dat waarschijnlijk toch niet. Een normale snelheid, ook met enige tegenwind is prima te doen. Ik had niet het idee dat ik anders fietste dan voorheen op mijn gewone fiets.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.