zaterdag 8 september 2012

Fietspad onderhoud

Ben je weer net, na twee weken met de auto te zijn gegaan, weer lekker aan het fietsen, kom je op een nieuw stuk geasfalteerd fietspad. Het is natuurlijk goed dat de provincie en gemeentes de fietspaden onderhouden. Toevallig zijn de afgelopen jaren met name enkele stukken die ik moet fietsen en die heel slecht waren vernieuwd.

Dus, nieuw asfalt, mooi, maar helaas hebben ze er ook kiezelsteentjes overheen gegooid. En dat vind ik echt minder.

Door de voorwielaandrijving heeft het wiel de neiging onderuit te schieten. Echt niet fijn. Het fietspad op- en afrijden doe ik zonder te trapperen, omdat anders de fiets onderuit gaat denk ik. Ik laat de fiets daar gewoon uitrollen.
Gelukkig is het maar een paar honderd meter. Ik hoop dat er maar genoeg fietsers overheen gaan, zodat de steentjes snel genoeg in de asfalt gereden worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.