donderdag 20 september 2012

File

Het komt hier in het mooie Limburg niet vaak voor, maar vandaag stond er op de terugweg een enorme file. Vanaf het moment dat ik op de fiets wegreed en de Maasbrug over ging (mijn route voert ca. 12 km langs de snelweg af) begon de file al.

Niet eens langzaam rijdend, maar een flink stuk helemaal stilstaan. Ook halverwege mijn rit, stond nog steeds file. In totaal schat ik het op een kilometer of 9 wat ik kon zien. Ik heb geen idee hoe veel verder de file nog doorliep.

Een nadeel voor mij bij zo'n lange file, is dat de automobilisten een sluiproute nemen. En laat die sluiproute nu niet mijn weg zijn, die - zoals gezegd - langs de snelweg afloopt. Komen me normaal 1 of 2 auto's tegemoet op de terugweg, vandaag waren het er welgeteld 42! Eén geluk: doordat er zoveel auto's reden, konden ze ook hier niet erg hard rijden. Omdat er altijd wel eentje bij zit die zich hier aan de snelheid (max 60) houdt, moeten de anderen zich hier wel aan aanpassen, want inhalen is er hier niet bij.


Overigens moet ik eens contact opnemen met Rijkswaterstaat. De bebording van die max 60 klopt niet. Daarover later meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.