zaterdag 10 november 2012

Over de € 2.000,- terugverdiend

Het statistiekenplaatje rechts is weer bijgewerkt. Het terugverdienmodel van de elektrische fiets gaat bijna over de € 2.000,-. Dat gaat deze week gebeuren. Het blijft droog en mooi fietsweer zoals het er nu uitziet. Het terugverdienen houdt dus in: ik heb alle kosten van mijn fiets terugverdiend en daarbovenop dit nog 'over' wanneer ik de autokosten aan € 0,22 per km tel.

Ik heb 18.000 km uitgespaard à € 0,22 = € 4.000,-. De aanschaf van de fiets en alle extra's en onderhoud komt inderdaad ongeveer uit op € 2.000,-, dus heb ik zo'n zelfde bedrag extra verdiend.

Voor eenieder die denkt: "Ja, zo kan ik mezelf ook rijk rekenen", doe ik het anders.
Ik kan ook alleen de benzine tellen: 18.000 / 19 = 947 liter à € 1,627 = € 1.541,- Dat is een bedrag dat ik absoluut heb terugverdiend. De auto krijgt nu pas z'n tweede - 30.000 km beurt. Iets wat anders al lang gebeurd had moeten zijn. De teller had anders nu op 48.000 km gestaan. Die beurt heb ik 'overgeslagen' en ook de 45.000 km-beurt ben ik nog lang niet aan toe. Dit maakt denk ik zeker € 300/400,- bij elkaar. Dus het bedrag dat ik echt heb terugverdiend is zeker € 1.900,-
De overige kosten in de km-kosten zijn verzekering, bandenwissel (zomer-winterbanden) en afschrijving. Allemaal kosten die ook gemaakt worden als ik helemaal niks rij. Dus is dit niet gemakkelijk te verrekenen en is het niet letterlijk terugverdiend geld...

Maar ik vind het wel mooi op het plaatje staan: € 2.000,- terugverdiend. Slapend rijk worden toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.