vrijdag 30 november 2012

Reparatie Freewheel en ketting

Vandaag is mijn X-Tract elektrische fiets even naar Itek.be terug geweest voor een heel erg noodzakelijke (kan ik achteraf zeggen) vervanging van de freewheel (tandwielen achteras), ketting en crankstel/trapper.

Alles blinkt nu weer

Door het vervangen van de tandwielen, blink alles weer mooi. En alles wat op de foto's niet blinkt is ruim drie jaar oud en weer hard aan een poetsbeurt toe.




Het vervangen van dit geheel heeft ongeveer € 98,- gekost. Daarnaast heb ik voor € 34,- een nieuwe ergonomische gel-zadel laten monteren. De verende zadelpen heb ik nog niet gedaan. Eerst eens kijken of dit zadel de moeite waard is.
Ook heb ik bij Itek nieuwe overschoenen (ook van het merk X-tract) gekocht van hetzelfde Neopreenmateriaal als ik gisteren in een andere fietswinkel probeerde. Kosten € 16,95.

Aan een korte proefrit merkte ik wel dat ik eigenlijk deze vervanging al veel eerder had moeten laten doen. Het schakelen gaat nu weer super nauwkeurig en strak. Een zachte klik op de handels, zorgt direct voor een hogere of lagere versnelling.

Ik heb dus weer een aantal kosten gemaakt om de kwaliteit van de fiets en mijn fietscomfort te verbeteren. Samen met de spullen van gisteren, in totaal iets van € 245,-. Dat gaat natuurlijk in het grafiekje rechtsboven weer van mijn verdiensten af...

30.000 kilometerbeurt auto

Ik heb mijn Suzuki Alto overigens vandaag ook voor een beurt naar de garage gestuurd. Het was de 30.000 kilometerbeurt (na 3 jaar). Inclusief winterbandenwissel (was gratis in combinatie met de beurt), kostte dit ruim € 300,-. Dat is natuurlijk aanzienlijk meer dan de onderhoudskosten van mijn fiets.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.