woensdag 9 januari 2013

Waardeloze rit

Vandaag voor het eerst dit jaar weer met de fiets gegaan. Omdat ik nogal veel moest sjouwen ben ik de eerste dag nog met de auto geweest en gisteren moest ik op tijd thuis zijn. Wat een rotrit vandaag zeg.
Mijn gebruikelijke route is over een lengte van 8 kilometer afgesloten. Hier zijn ze bomen langs de weg aan het rooien en het ziet er naar uit dat dat nog wel een poosje zal duren. 

Vrachtwagens, shovels, kranen, rotzooi

Aangezien ze hier 's morgens vroeg al bezig zijn, was ik van plan de heenrit om te rijden via enkele dorpjes. Dit is ongeveer één kilometer meer, maar vond ik normaal niet zo'n fijne route omdat die veel langer lijkt. De terugrit wilde ik dan wel via de oude weg doen, aangezien de wegwerkers 's avonds weg zijn en de weg vrij is.

Nou, dat heb ik geweten. Het miezerde een beetje, m'n bril was nat en het was pikkedonker. Mijn B&M deed het weer eens niet (nog even en ik koop een nieuwe), waardoor ik bijna geen klap voor ogen zag. En dat dus op een weg die vol lag met stukjes hout, boomschorst, takjes, en nog heel veel andere rotzooi. Het was meer een slalom parcours, dan een weg.
Dat doen we dus niet meer. Ik ga ook op de terugweg via de alternatieve route. Opeens lijkt me die een stuk leuker (en veiliger).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.