dinsdag 5 maart 2013

Echt fietsweer

Nou zeg, eindelijk weer met de fiets. En dat met prachtig zonnig weer. 's Morgens is het nog een beetje fris, maar wel heerlijk. Wat heb ik dat gemist. Al na twee dagen denk ik: "waarom ben ik zo lang met de auto gegaan". De vele zon is natuurlijk ook perfect voor Mijn Zonnepanelen.

Accu van de elektrische fiets

Inmiddels is (nog steeds eerste) accu van mijn fiets al weer ruim drie en een half jaar oud en heeft die er dik 17.000 kilometer opzitten. En dat nog altijd zonder problemen. Nog steeds staat er bijna continu 25 km/h of meer op het display. Raar genoeg lijkt het 's morgens iets minder goed te gaan dan 's middags op de terugweg. Geen idee waar dat door komt.
De oorspronkelijke fietsroute is ook weer open, waardoor ik gelukkig mijn normale weg kan fietsen. Op sommige punten moet ik wel oppassen, omdat er nog wat takken of rotzooi op de straat ligt, maar dat valt gelukkige wel mee. Het is inmiddels ook weer wat lichter, zodat ook alles goed te zien is.

Een nieuwe fiets zal het waarschijnlijk wel beter doen in de ondersteuning. Dat heeft niet zo zeer (of niet alleen) met de accu te maken, dan wel met de manier van ondersteunen. De verleiding is groot om te gaan kijken voor een nieuwe, maar toch laat ik dat nog even zitten. Tevreden zijn met wat je hebt en zolang ik geen problemen heb, verdien ik alleen maar meer met deze fiets.

1 opmerking:

  1. Ik neem aan dat je nog een Lithium Ion accu erop hebt zitten? Dan heb je toch een erg goede accu want de meeste verliezen al heel veel capaciteit na meer dan 500 ladingen.

    Op mijn fiets zit een Li-Po accu die volgens de fabrikant 1500 ladingen mee zou moeten gaan, dat was ook de reden om voor een duurdere ombouwset te gaan in plaats van die van bijvoorbeeld www.ebike-kit.nl

    Ik merk bij de mijne ook dat het vermogen niet constant is, als ik hem op de hoogste stand zet dan gaat hij bij een volle lading harder als wanneer de accu voor 3/4 of de helft gevuld is.

    Nog heel veel kilometers gewenst met die accu! En het is inderdaad beter om nog even te wachten met een nieuwe fiets want ze zijn duur zat.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.