dinsdag 3 september 2013

Zomer houdt aan; perfect fietsweer

www.hetregentbijnanooit.nl bestaat inmiddels 5 jaar. Oftewel deze site is van iemand die al 5 jaar lang met de fiets naar het werk fietst. 1.482 ritten (741 dagen) met 26.676 km (18 km enkele rit). Gemiddeld 148 dagen per jaar. Hij maakt bovendien gebruik van een ligfiets en dus geen elektrische fiets, of fiets met trapondersteuning. En hij fietst altijd... Ook met sneeuw en ijzel (dan vaak op een gewone fiets). Iets dat ik dus niet doe.
Daarnaast houdt hij precies bij hoeveel keren het regent en wat blijkt: net iets meer dan 90% van alle ritten is droog!

Inmiddels zit ik op 4 jaar met 515 dagen (1.030 ritten) en 19.575 km (19 km enkele rit). Gemiddeld op 128 dagen per jaar.... foute boel. Ik fiets te weinig. Zo kan ik hem niet inhalen. De eerste helft van dit jaar heb ik er echt met de pet naar gegooid. Had veel meer kunnen zijn.

Maar... ons gezamenlijke motto zouden meer mensen moeten hanteren: GA TOCH FIETSEN!

5 opmerkingen:

  1. Hallo Paul,

    Je hoeft me niet in te halen hoor! ;-)
    Ons motto is het zelfde en mijn "altijd fietsen" (wat ook echt zo is) is wat te extreem voor de gemiddelde fietser.
    Heb plezier en geniet van je fietskilometers!

    Groet,

    Gerard Poels
    www.hetregentbijnanooit.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je reactie. Je bent veel in de publiciteit geweest de afgelopen week. Op naar de 10 jaar.

      Verwijderen
    2. ik volg deze site ook al geruime tijd, knap Gerard!
      ik heb in het begin aan mezelf afgesproken dat ik enkel de fiets laat thuis staan en de auto neem, als het 's morgens regent. Dit wil zeggen: ik zou nat aankomen. 's avonds maakt het mij niet uit: ik moet toch thuisgeraken en desnoods spring ik de douche in als ik uitgeregend ben. Helaas (:p) moet ik vaststellen dat ik boven de 90% zit van met de fiets naar het werk te rijden!

      Verwijderen
    3. Knap die 90%. Ik zit op dit moment op 52%... Maar als het 's ochtends regent laat ik me niet weerhouden. Gewoon regenpak/broek aan en eventueel overschoenen en hup...
      Ik laat me meer weerhouden door eigen 'smoesjes'...

      Verwijderen

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.