zondag 2 februari 2014

Winter blijft uit; dus fietsen met die hap

De winter wordt toch niks, dus het wordt hoog tijd dat we weer gaan fietsen. Ik heb al teveel smoesjes gebruikt om de auto te gebruiken, maar dat moet maar weer eens afgelopen zijn.
Vandaag heb ik de tank van de auto weer eens vol moeten gooien (26,6 liter voor 548 kilometer; oftewel een verbruik van een mooie 1:20,6), maar het blijft zonde.
De literprijs benzine ligt al vanaf 1 januari dit jaar op € 1,619. De gemiddelde benzineprijs van 1 januari 2011 t/m 1 februari 2014 is € 1,648. Getankt bij de goedkoopste tankstations ergens in de stad. Meestal onbemande (Firezone of Budgettank) tankstations.
Ondanks dat ik redelijk dicht bij Belgiƫ woon, neem ik me die moeite en tijd niet. Het zijn toch zeker nog 30 kilometer om daar te gaan tanken. En dat is weer anderhalve liter extra verknoeid.

Zeker als je een prima elektrische fiets hebt staan om de 38 kilometer (19 kilometer enkel) van het woon-werk-verkeer mee te doen, blijft iedere gereden autokilometer pijn doen. Dus vanaf morgen ga ik weer met de fiets.
Om te testen of alles nog goed werkt, heb ik vandaag even een accuutje leeg gereden met een rondje Weert. Het was prachtig weer, dus dat was geen straf. De fiets fietste, de accu accuude, de lamp brandde, de versnelling versnelde etc. :)

Voor de beeldvorming heb ik rechts in het statistiekplaatje alvast 1 retourtje (38 km) ingezet.

Vanaf nu dus weer dagelijks (ok, bijna dagelijks) met de fiets.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.