maandag 31 maart 2014

Tranz X systeem instellen

Bij iedere elektrische fiets - tenminste de fietsen met trapondersteuning - zit een of andere elektronisch systeem dat de snelheid, kracht en frequentie bijhoud en op basis daarvan de trapondersteuning regelt. Nu zou je kunnen denken 'hè, kan ik dat niet omzeilen, of misschien een beetje aanpassen, zodat ik harder kan?'

Eerst eens kijken wat voor dingetjes er op mijn fiets zitten.

Accu
Daar zul je niet veel aan kunnen afregelen...

Bedrading
Afblijven... is één warboel van accu naar display, naar motor, naar sensoren

Display
Kan ik openschroeven, maar dan zie ik een paar stekkertjes waar ik niks mee kan. Daar moet je natuurlijk dealer/monteur van het systeem voor zijn om een computerinterface te kunnen maken en software uit te lezen of te updaten.

Magneetsensor
Aan de trapas zit een kleine magneetsensor en in de as om de centimeter een rond magneetje. De sensor komt vlak langs de magneetjes en weet zo hoe snel je fietst.
Het zou kunnen zijn dat de afstand van de sensor tot de magneetjes iets doet, maar he tis mij (nog) niet gelukt daar iets aan te veranderen.

TMM sensor / Momentsensor / Hall sensor
Volgens mij verschillende benamingen voor iets wat het koppel van de achteras meet. TMM staat voor Torque Measurement Method. Deze sensor bestaat uit een kunststof behuizing, waarin een printplaat (PCB), een magneet, een bal en een voorspanveer bezit. De sensor meet de kracht die op de ketting staat. Door de kracht die de fietser uitoefent, ontstaat een zeer kleine buiging/vervorming. Deze vervorming (max. 0,1 mm) wordt in de HALL-sensor (zie wiki) gemeten.

Overigens is deze sensor een Nederlandse - gepatenteerde - ontwikkeling van IDBike. Zelfs de Taiwanese JD Components maakt hier gebruik van en noemt in hun gebruikershandleiding de sensor ook patented by ID Bike Netherlands met het patentnummer.

Aan deze sensor is ook bijzonder weinig te veranderen... oftewel helemaal niks.

Het moet 'm dus allemaal in de software zitten.

Nu kun je het systeem van de Tranz X kalibreren. In feite 'moet' je dat regelmatig doen om er voor te zorgen dat alles correct blijft werken. Doe je dat niet, dan krijg je een onregelmatigere ondersteuning (soms meer, maar soms ook minder dan normaal) en vaker last van storingsmeldingen.

In de gebruikershandleiding staat niet veel meer dan dat je als volgt moet ijken:

  1. fiets op de standaard geen gewicht op de trapper en stuur recht
  2. systeem aanzetten
  3. backlightknopje enkele seconden inhouden
  4. op het display verschijnt CAL 1 en een waarde (die tussen de 200 en 600 moet liggen)
  5. klaar
Niks aan het handje.
Maar er is nog een manier om te kalibreren, nl CAL 2:
  1. fiets op de standaard en een gewicht van 10 kg aan de rechtertrapas bevestigen (fiets met voorwiel bijv. tegen de muur, zodat die er niet vandoor gaat)
  2. systeem aanzetten
  3. backlightknopje én modeknopje (middelste) tegelijk ingedrukt houden
  4. op het display verschijnt CAL 2 en een waarde (die tussen de 45 en 95 zou moeten liggen)
  5. klaar
Dus een redenering kan zijn: als je bij CAL 2 geen 10 maar 20 kg aan de trapper hangt, dan denkt het systeem dat een kracht van 20 kg -> 10 kg is, oftewel de helft van de werkelijkheid. Onder die omstandigheden zal hij bij een pedaaldruk van 20 kg slechts de helft van de ondersteuning leveren.
Wanneer ik echter géén gewicht aan de pedaal hang, dan is 0 kg -> 10 kg... Wanneer ik dan een pedaaldruk van 20 kg uitoefen, denkt het syseem dat dit 30 kg is en gaat meer ondersteunen.

Klinkt dit logisch? Geen idee. Er klopt in ieder geval geen bal van, want ik heb totaal geen verschil gemerkt in CAL 2 zonder gewicht, met een gewicht van ca. 10 kg óf met een gewicht van ca. 50 kg (rechtop staan op de trapper). Hij doet het net zo goed.

Wat ik wel heb gemerkt, is dat bij CAL 1 er een verschil is als je druk op de trapper uitoefent. Een kleine kracht op de trapper (enkele kilo's denk ik), zorgt ervoor dat de ondersteuning helemaal weg is!
Dus CAL 1 echt altijd zonder gewicht/druk op de trappers.

Software
Het systeem heeft ook nog software (gelukkig geen Windows XP of IOS :). Je kunt de versie uitlezen door:
  1. accu er in en systeem aanzetten
  2. accu eruit trekken
  3. accu er weer in steken
  4. op het display komt kort een cijfer/lettercombinatie (141... H3 / / U3)
  5. de H of U geeft de softwareversie aan. U schijnt de laatste te zijn (volgens een newsletter van 2011)
Kortom: je kunt aan het hele systeem verdomd weinig aanpassen.

79 opmerkingen:

  1. Hoi!

    Kan je de ondersteuning ook niet aanpassen? Ik kan selecteren dat de motor -15 of +15 kan bijgeven. Dit geeft dat er een aanpassing komt aan de maximumsnelheid: -15 zorgt ervoor dat je motor ondersteund tot 22 km/u, +15: 27,5

    Bij mij werkt dit wel degelijk zo, ben even de toetsencombinatie kwijt, maar wil dit wel eens opzoeken. Misschien werkt dit met jouw software/fiets wel niet. Mijne is een X-tract van februari 2012

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Weet je nog hoe je dit aanpast? Heb fiets van 2016 ennondeesteuning werkt niet goed meer na update computertje.

      Verwijderen
  2. Mijn Xtract is van september 2009; heeft tussentijds wel een software-update gekregen, maar dit is zeker niet de laatste.
    Ik heb gelezen over de mogelijkheid om + en - te geven bij de laatste (U) software versie, Ik heb echter H... dus gaat dat niet.
    Overigens blijft de fiets prima rijden hoor. 25, 26 km/h is mijn snelheid. Ik wil eigenlijk met name in de hogere snelheid dat hij iets meer blijft meedoen. Misschien eens tijd om terug te gaan naar Itek.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het koppel kun je aanpassen op de volgende manier in de software versie U 11:
    Inschakelen en nu de inschakeltoets 20 sec. ingedrukt houden. Nu verschijnt op het dysplay"0 set".
    Toets loslaten. Met mode of lamp toets kun je nu met stapjes van 1%, tot 15% + of - instellen.
    Schakel het systeem uit. Bij opnieuw inschakelen is de ingestelde modus geactiveerd

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De vorige regeling kwam uit de tranzx newsletter van 1-2012.

    Deze regeling is van de Granville bikes

    VERMOGEN REGELEN
    Vermogen regelen lukt enkel als er nieuwe software opstaat.
    Als bij opstarten een code verschijnt die eindigt met “U3” op de display, is de display voorzien van nieuw software.
    1. Aan/uit knop
    2. Direct terug 6sec aan/uit knop
    3. Instellen vermogen van -15 (minimaal) tot +15 (maximaal)
    4. Ann/uit knop in drukken voor te bevestigen.
    5. Aan/uit knop nogmaals indrukken
    6. kalibratie 1 uitvoeren

    Kalibratie 1
    Kalibreer het systeem door de lichtknop 6 seconden ingedrukt te houden.
    • Het display geeft CAL1 weer.
    • De waarde die verschijnt dient tussen 200 en 600 te liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. als je de fiets wil kalibreren zet de versneling op de zwaarste stand (voor de oudere systeemen
    jd8c2)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bij mijn Sachs E-bike valt de stroom na een paar meter fietsen uit, iemand een idee wat dit kan zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hr Kok, dit was een heel korte omschrijving, veel te kort om een idee te krijgen wat er kan zijn.
      Graag meer gegevens zoals ... de stroom valt uit .. maar hoelang, komt het weer terug? Is de accu dan nog vol? kan hij goed opgeladen worden? wat doet hij nog wel .. en wat niet? of helemaal niks meer etc.
      Groeten en succes, piet

      Verwijderen
    2. Hr Kok, dit was een heel korte omschrijving, veel te kort om een idee te krijgen wat er kan zijn.
      Graag meer gegevens zoals ... de stroom valt uit .. maar hoelang, komt het weer terug? Is de accu dan nog vol? kan hij goed opgeladen worden? wat doet hij nog wel .. en wat niet? of helemaal niks meer etc.
      Groeten en succes, piet

      Verwijderen
  7. beste ikj rij met een oxford m25 en soms bij het rijden trap ik door zonder dat mijn moter aanloop en als ik dan traag doortrap slaat hij weer aan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb hetzelfde probleem is dat van u gedaan kan ik u kontacteren

      Verwijderen
  8. Je sensor verplaatsen naar vlakbij je trapper. Magneet op je trapper. Je km/u klopt niet meer maar je gaat een stuk harder. Haal 38 km/u.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo, dit is interessant. Kun je me iets meer detail bezorgen hoe ik dit doe aub?

      Verwijderen
  9. Hallo,
    Weet er iemand hier of ik gewoon het voorwiel van mij Oxford Allure ( waar motor zit) kan demonteren om een nieuwe voorband te plaatsen? Ik heb zo eens het achterwiel gedemonteerd en de fiets moest naar Oxford om te kalibreren!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Beste unknow ik het hetzelfde probleem met mijn fiets namelijk mijn moeder slaat nu helemaal niet meer aan kan ik met u in contact komen groeten Robert uit Gentbrugge

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Beste
    Mijn fiets valt uit tijdens het fietsen en er komt op het scherm de volgende code: 141 OJD8T3

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb geen lichtjes meer op de display en de fiets doet niets meer na het inklappen van mijn x-tract vouwfiets ouder type

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mijn display geeft Error 3 en dan gaat de fiets plotseling snel rijden, terwijl ik niets doe. De accu is geladen, maar het is gevaarlijk om op de fiets te gaan rijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. sachs elec de luxe gas hendel gas geef doet de moter in voorwiel niks + display werkt half middelste knop voor snelheid te bepalen doet niks licht knop rechts werkt wel heel vreemd weet iemand hier iets van?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Na herstelling van mijn fiets door fietsenhersteller, (vervangen van voorste en achterste tandwielen + ketting), heb ik nog weinig trapondersteuning. De fietshersteller heeft dan het Transx systeem geijkt en vervolgens gecalibreerd. Er is geen verbetring opgetreden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo, ik heb hetzelfde probleem geloof ik. Het schijnt dat je dan de TMM4 trapkrachtsensor moet aanpassen. Deze zit bij het achterwiel. Ik weet zelf niet precies hoe dat moet, maar misschien dat mijn fietsenmaker dat kan googlen. Ik vond in ieder geval het volgende:

      "You need to check the calibration of the torque TMM4 sensor. To do this you need to:
      - Put bike in top gear with wheels in line on flat ground
      - Switch on power
      - Put pedals in horizontal position
      - Hang a 10kg weight on the right pedal while holding the bike from rolling forward
      - Hold down the mode & light buttons for at least 5 seconds

      The display will show CAL 2 and a number. This should be between 45 & 90 (ignore the size of the numbers). If it is outside this range (it's probably a lot higher) the TMM4 sensor needs adjusting."

      En je moet ook het kleine getalletje op het scherm meetellen. Bij mij is het iets van 203.

      Groeten

      Verwijderen
  19. Hallo Piet, Ik heb een Xtract fiets met een display DP03
    Ik krijg steeds de melding error1 mijn fiets geeft dan geen ondersteuning meer als ik hem calibreer dan staat alles op het display weer goed. Maar na 100 meter te hebben gefietst weer error 1. Het zou liggen aan de sensor bij de achternaaf kun jij me helpen wat ik hiet aan kan stellen of iets dergelijks bij voorbaat dank vr gr André Lomans

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo Piet. Ik heb een electrische bakfiets voor m'n dochter opgeknapt, nadat hij jaren in weer en wind ergens lag weg te roesten.
    De voorwielmotor was zo aangetast dat hij vervangen moest worden. Ik heb een TranzX 36V/250w op de kop getikt. Daar zit een officiële aansluiting aan. Vanuit de controller komt een draad met 3 aders naar het voorwiel. Hoe sluit ik die aan?
    Alvast dank voor een reactie.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Goedemorgen is er iemand die weet waar je een tmm4 (trapkracht sensor) kan kopen krijg error 3 in display

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo,

    Zou mij iemand misschien kunnen helpen? Ik heb een oxford fiets met een batterij tranzx van 36V 11ah. deze is volledig opgeladen en geeft op de display ook vol aan, nu als ik vertrek ondersteund ze en na enkele meters valt de ondersteuning helemaal weg. Iemand enig idee hoe dit komt? Groeten en alvast dank.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zit er op jouw fiets een rembrandt ondersteuning op dat wil zeggen
      Dat de ondersteuning stopt zodra je de remhandel intrekt, die wil nog wel eens storing geven bij mij heb ik hem uitgeschakeld en sindsdien geen last meer gehad

      Verwijderen
    2. Ik bedoel een rembreek sensor

      Verwijderen
  23. Graag zou ik mijn x-tract met voorwielmotor een paar kilometertjes per uur vlugger doen rijden , maar het lukt mij niet. HELP....HELP.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kunt niet sneller rijden, enkel met meer ondersteuning +15%.
      Ondersteuning stopt vanaf 25-27 km/u.

      Verwijderen
    2. Mijn X-tract ondersteunt ook niet veel meer sinds hij op onderhoud is geweest bij Itek.

      Kan ik zelf iets doen? Ik wil niet meer terug naar die winkel, ben daar al 2 keer in een Franse colère geschoten. 🤨

      Verwijderen
  24. Heeft iemand soms nog een kapot display liggen van Tranzx type dp03 bij mij is de ring die om het stuur zit gebroken

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Weet iemand wat err4 betekent gaat om een oxford 2014

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heeft er iemand een oude (kapotte) batterij van een TranzX liggen.(model 11Amp)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. WEET IEMAND WAT HET BETEKEND ALS ER LobA VERSCHIJNT

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :) Loba of Lobat is gewoon Low Battery.... Opladen geblazen...

      Verwijderen
  28. Mijn Victoria geeft geen maximale ondersteuning meer als ik een paar keer heb geremd. Na calibratie dan doet hij het weer, maar na weer een paar keer remmen valt hij opnieuw weg. Dat is best lastig als je door het centrum van Amsterdam moet fietsen. Heeft iemand hier een oplossing voor gevonden?

    BeantwoordenVerwijderen
  29. wie kan een xtract fiets met tranzx systeem upgraden/repareren. liefst omgeving weert roermond

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Goede avond heb een probleem achter wiel er uit gehaald van mijn union switch sR suntour tranz x maar hij onder steunt niet meer ene keer doet hij het wel andere keer niet als ik het achter wiel er scheef in zet dan wel wie kan mij vertellen wat er aan de hand is gr

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waarschijnlijk de ketting spanning veranderd door het wiel eruit halen. De ketting weer op normale spanning zetten en kalibratie 1 uitvoeren. Indien nog te weinig ondersteuning, zou je de ketting lichtjes slapper kunnen stellen en opnieuw kalibratie 1 uitvoeren.

      Verwijderen
  31. als je de power (aan/uit) knop langer 30 sec inhoud kan je van -15 tot 5 instellen
    Standaard op 1. Stand 5 geeft meer ondersteuning

    BeantwoordenVerwijderen
  32. kan een tranz x fiets eigenlijk sneller dan 27kmph?

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik heb een tranz x H3 display versie kan deze ook nog meer vermogen leveren?
    Ik hoor het graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. weet iemand wat de display code 818ca 01778 netekent?

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Where i can repair my bike in denhaag thank u

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Weet iemaand waar kan ik Sachs electra de luxe repareren in Rotterdam(tranz X sustem)??

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Kan iemand een Tranzx Display DP03 I2C herstellen print heeft vocht gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wie kan mij helpen aan een tranzx display 36V voor een Union switch, DP07/DP08

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wie kan me helpen met een TranzX DP15 display die vochtig is geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. hallo wie kan mij helpen met een idee waar moet ik de volgende storing zoeken, ik heb een raleigh e-bike tranzX 24 volt, de ondersteuning zit in de voorwiel, en die heeft eergisteren Betje bij Betje, gereduceerd tot hellemaal geen ondersteuning, ik heb de accu gecontroleerd, lose draden, vuil op trap sensor, gekalibreerd 1 en 2. de 3 snelheid sensoren in het voor wiel, ik weet het niet meer!!! grag een idee
    om verder te onderzoeken. al vast bedank, Sam

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ik heb 2 XTract fietsen van 2009. Één heeft software U de andere F. Nu het volgende probleem, software U geeft bij Cal2 een waarde van 02,0, en de F fiets bij Cal2 een waarde van 32. Beide fietsen ondersteunen te weinig, wat kan hier de oorzaak van zijn? Graag een mening.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste
      Heb ook hetzelfde probleem. Cal 2 geeft 35 aan maar ik weet niet waar ik het getal kan verhogen . Iemand die weet welke toets voor hoger of lager in te stellen.

      Verwijderen
  43. Mijn extract fiets hapert, wil zeggen springt aan en uit

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Mijn x-tract fiets doet error 2,wie kan een xtract fiets met tranzx systeem upgraden/repareren. liefst omgeving Ede
    Gr

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Bas die van mij geeft ook error 2 aan wil ook graag weten wat het is mijn fiets is een concordia ondersteuning gaat aan en uit

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 2= Draadbreuk in de trapkrachtsensor. De ondersteuning wordt uitgeschakeld

      https://www.gebruikershandleiding.com/union-E-bike/preview-handleiding-546841.html?page=0021

      Verwijderen
  46. Mijn sachs elo bike geeft een error 2 in het display. Is werkend de schuur ingegaan en nu aangezet en staat dat er!
    Iemand een idee hoe ik dat kan verhelpen? Reset al geprobeerd maar werkt niet.
    Alvast bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Vraag hoeveel kracht moet het achterwiel staan , dit heeft ook met de TMM sensor te maken dan kan ik pas 10 km op de trapper zetten om alles goed te krijgen

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Hallo. Kan iemand mij vertellen wat de oorzaak en betekenis is van het knipperen van het lege accusymbool en het steeksleutel symbool op het display van een Tracxz DP03. Ben ook op zoek naar het electrisch schema van een Sachs Electra2 e-bike

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Hallo ik heb een union fiets uit 2009
    Met een tranxs systeem van 24volt.
    Alle calculaties geven de goede waardes aan.
    Maar als mijn display aanstaat en de fiets staat stil, gaat de snelheid op het display van 3km/h naar 36 en weer terug van 5 naar 16 dan weer van 7 naar 18 enz enz.
    Wat kan hier de oorzaak van zijn.
    Ik heb bij alle sensoren het vuil verwijderd en zelfs een ander voorwiel gemonteerd maar het probleem blijft ook heb ik alles in gespoten met contactpagina en in de controller en de stuurbediening zit geen vocht.
    Batterijen ook al uitgewisseld.
    Hebben jullie nog tips ik weet geen andere oplossingen meer?
    Alvast bedankt voor het meedenken.

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Ik heb een talent fiets van itek model ln 2822 hoe kan ik deze opvoeren?

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Hey!

    Ik heb een Union Switch met een Tranz-x motor waar nog een oudere software versie op staat (iets met een J).
    Al twee dagen ben ik op zoek naar een fietsenmaker die mijn fiets kan updaten, weet iemand toevallig waar ik met mijn fiets terecht kan?

    Jeroen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nergens heb het zelfde probleem ik heb half Nederland gemaild kun jenergens meer laten maken te oudzeggen zeik wens je sucsses

      Verwijderen
    2. Probeer Halfords Doetinchem

      Verwijderen
  52. Mijn Union switch van ca 2009 gaf een error 4 dwz error bij de bewegings-sensor, verschillende dingen geprobeerd, maar pas toen ik het achterwiel enkele malen liet stuiteren op de grond was het euvel verholpen.. gelukkig

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Het euvel kwam helaas terug. Ik vermoed nu een slecht contact. Ik heb nu de contactpunten van de accu schoongemaakt, hopelijk helpt dat

    BeantwoordenVerwijderen
  54. heb je een winkel gevonden met een oud tranzx systeem

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. waar is die winkel graag adres .Bvb dank groeten Anton.

      Verwijderen
  55. Hoi, ik heb een probleem met de snelheid van de elec fiets die hoger aangeeft dan de werkelijke snelheid waardoor mijn ondersteuning niet maximaal kan gebruikt worden. Daar ik 2 identieke fietsen heb en er 7 á8 km/u verschil opzit in de snelheid is dit voor mij iets lastiger als we uit fietsen zijn. Kan iemand mij advies geven hoe ik dit via de display type PO7 ch 5 kan bijsturen of id dit einde verhaal ?

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Ik moest een nieuw display / computer hebben voor een union ACE.
    Feitelijk geen display te vinden, kreeg een zeer goed lijkende.....
    Het meest belangrijke was passen de kabels. En dat werkte, het display is voor een nexus 7 en ik heb een derailleur met 8, maar de sensor kijkt naar de kracht op de ketting, so who cares. De hele communicatie loopt via I kwadraat C een bijna eeuwen oud communicatie systeem, dus ook geen probleem. Display type DP-03
    Gemonteerd, en gebeden, accu erin en zoals ik hier al had gelezen, de software versie op het display, en de gehoopte 00,0 accu knipperend kwamen.
    Even test rondje, rijdt nu fabriek af 26,5 km, mij hoor je niet mopperen....
    Accu dacht ik te wachten op lobat en dan snapt ie wat voor accu erin zit, dat was ook met accu upgrade naar 24v 21ah 500wh, doorrijden met knipperende accu indicator, tot lobat en dan past de accu indicator zich aan.
    Nu geen lobat, wel off, maar ja, moest zelf gaan fietsen na paar off's
    Kan aan de accu km stand na verwisselen wel uitrekenen dat ik bij 45km moet laden op de hoogste ondersteuning. Zeker met vorst..
    Mijn display start op met 1981 BT803, het nummer van mijn controller volgens het meegeleverde papiertje, mijn serienummer, geen software helaas.....
    Kan wel alle instellingen en calibraties doen volgens softwareversie U.
    Iemand nog een tip over accu reset oid ?
    ohja 20 seconden power en ondersteuning indrukken zet alle tellers op 0
    Ben weer helemaal blij en veel gehad aan deze blog, wist het wel maar niet exact meer....
    Bedankt

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.