woensdag 1 oktober 2014

De maand september

Zo, september zit er op. En ik zal weer eens even wat cijfers goochelen. Altijd leuk. Ik heb het Bosch Intuvia display op 1 september op 0 gezet en onderstaand zijn de tellerstanden na exact één maand.

Deze maand had 22 werkdagen, waarvan ik er 19 met de fiets heb gereden. Daarnaast heb ik zo nog een paar kilometer gefietst (die ik normaal met de auto zou hebben gedaan), waarmee het maandtotaal op 769,82 kilometer komt.



Over iedere rit (woon-werk) doe ik ongeveer 47 minuten. Per dag dus ongeveer 1,5 uur. Al deze dagen bij elkaar genomen heb ik bijna 32 uur op de fiets gezeten...
Dat komt dus neer op ruim meer dan 1 volle dag fietsen per maand. Over een heel jaar gezien is dat dan 384 uur, ofwel complete 16 dagen... Als je het zo bekijkt is het weggegooide tijd, toch?




De maximum snelheid was 36,3 km/u (bergje af) en de gemiddelde snelheid over al deze dagen was 24,2 km/u.




Door 769 kilometer te fietsen (en ca. 798 kilometer met de auto uit te sparen), heb ik ca. 47 liter ( verbruik ca. 1:17) brandstof uitgespaard, wat neer komt op € 77,55 (€ 1,649 p/l) zonder rekening te houden met eventuele verminderde afschrijving of onderhoud (banden slijtage bijvoorbeeld). Het opladen kostte vandaag 0,407 kWh, Meestal is het iets minder denk ik, omdat ik vandaag de accu echt behoorlijk leeg heb gereden (er staat nu nog maar één streepje; meestal is dit twee). Er stond nog 6 km aan capaciteit op het display. Dit komt neer op ongeveer € 0,10 aan stroom per dag, ofwel deze maand € 1,93. Dat is zo 'in the pocket'!

Daarnaast kunnen we het nog hebben over de extra beweging die ik heb gehad, frisse buitenlucht, calorieënverbruik, onthaasten, ontstressen, etc. Dat zijn de onbetaalbare - maar zeker zo belangrijke - aspecten :)

Het totaal aantal verreden kilometers (met de Sinus BC55);

Over heel 2014 heb ik inmiddels (met de Sinux BC55 en met de X-tract dus) bij elkaar ruim 4.600 kilometer gefietst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.