donderdag 1 oktober 2015

Bijna jarig, of bijna yaris

Het is bijna zo ver. Onze Toyota Yaris is binnen bij de dealer en wordt begin volgende week op kenteken gezet. Dan gaan we 'm ophalen en kunnen we genieten van het nieuwe comfort.

Tijd om eens te gaan kijken naar een autoverzekering. We hebben alle verzekeringen sinds een aantal jaren bij Inshard (We all benefit) lopen en dat werkt prima. Eén keer een probleem gehad, en dat is prima en snel opgelost.
Maar even vergelijken is natuurlijk nooit weg.
Aangezien ik nog geen kenteken heb, kan ik alleen via het type op de verschillende sites kijken wat de premies gaan worden.

Bij Inshared (we all benefit) komt de all risk premie uit op € 25,96 per maand.
Bij Ditzo (of Datzo) kost het € 26,30.

Vul ik de vergelijker in op Independer.nl (waar ik een hekel aan heb, want Independer is niet Independant!), dan komt er de volgende TOP 3 uit...


Klik&Go, AllSecur en Ohra met allemaal premies boven de € 30,-. Heel fijn Independer. Waarom staat die er niet op? Omdat Inshared er blijkbaar een andere manier van premieberekening op na houdt en dat niet matched.

Zodra ik het kenteken heb, ga ik ook eens kijken bij 'fairzekering', 'polisvoormij' en 'whoosz'. Verzekeraars die rustig en voorzichtig rijden promoten met lagere premies. Ze controleren het d.m.v. een kastje in de auto.
Ben benieuwd.

2 opmerkingen:

  1. Als je minder dan 10000 km/jaar doet, krijg je vaak nog extra korting.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yep. Inderdaad, alhoewel er weinig verschil in zit.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.