zondag 25 maart 2018

Lekke band

Ben je eindelijk weer op dreef, en wil je 's morgens wegrijden, heb je een platte band. Dat gebeurde afgelopen vrijdagochtend.
Aangezien ik enkele dagen er voor de fiets had schoongespoten in verband met de vele regen en zand die er onderaan hing, dacht ik dat ik misschien bij het poetsen het ventiel geraakt kon hebben en dit iets losgedraaid zou kunnen zijn. Aangezien ik dat risico niet wilde nemen, ben ik met de auto gegaan, en heb ik dit weekend de fiets - naast de controle van de voorband - meteen maar eens een goede beurt gegeven.

Voorrem los

Na het loshalen van de buitenband en controleren in een emmertje water, zag ik al meteen heel langzaam een stroompje bubbels naar boven komen... lek dus.
Even plakken en de band weer terugplaatsen en het zou weer opgelost moeten zijn. Afwachten of de band morgenochtend nog hard is.
Daarnaast had ik - om de voor-binnenband gemakkelijker los te maken - de voorrem even helemaal gedemonteerd. Dat was overigens voor het eerst dat ik dat gedaan heb. Gaf me mooi de gelegenheid om die even goed schoon te maken. Daarnaast weer monteren en klaar.
Ook meteen de kettingkast (nou ja kast... de kunststof stroken die om boven de ketting lopen, ook meteen even verwijderd om de ketting goed schoon te maken en weer in te vetten.

Na een korte testrit, rijdt de fiets weer als een zonnetje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.