woensdag 25 mei 2011

Hard bandje


Sinds begin deze week heb ik een nieuw ventiel in de voorband. Deze kreeg ik niet (meer) opgepompt tot een fatsoenlijke hardheid van pak ‘m beet 70 psi, wat wel zou moeten.
Nu dat wel gaat, merk ik meteen verschil bij het fietsen. Niet zo zeer dat ik nu sneller ga, of minder hard hoef te trapperen, maar wel dat de band minder ‘plakt’ aan de weg… Nu ben ik waarschijnlijk een aantal lezers kwijt…. Een band die aan de weg plakt? Ik bedoel dat de wegen op dit moment, door de rommel die uit de bomen op de weg valt een beetje plakkerig zijn op sommige plaatsen. Toen ik daar vorige week overheen reed, hoorde ik de band duidelijk over deze ‘plakkerige’ weg gaan. Dat is nu helemaal weg. Het wegcontact is veel beter (minder contact dus).
Je kunt misschien ook concluderen dat de rommel op de weg minder is, maar dat denk ik eerlijk gezegd niet. De minimale regen van afgelopen weekend heeft hier geen invloed op gehad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.