dinsdag 23 augustus 2011

Code oranje

Vandaag was het code oranje voor wat betreft de weersomstandigheden.
Ik had 's morgens nog snel even naar de voorspellingen gekeken en het zag er eigenlijk niet zo slecht uit, dus was ik gewoon met de fiets naar mijn werk gegaan.
Toen het omstreeks 11 uur zo donker werd, dat het bijna nacht leek dacht ik: "oei, was ik toch maar met de auto gegaan".
Maar er gebeurde niks, slechts weinig regen (anders dan in andere delen van het land), en na een half uur was het al weer helder en de hele rest van de dag geen enkel probleem. Wanneer je op buienradar keek, zag je ook dat precies over het midden van Brabant een dikke storing liep, maar dat Limburg eigenlijk gespaard bleef.
Ook morgen is het prima fietsweer. Donderdag is nog heel even twijfelachtig. Ook voor donderdag voorspellen ze immers weer flinke regen- en onweersbuien. Dus bekijk ik in de ochtend of ik met de fiets ga of niet, maar ik verwacht van wel.

De ene dag (geloof ik niet dat ik vermeld heb in mijn blog) ergens in het najaar van 2010 volgens mij, toen het vergelijkbaar weer was, reed ik dus terug met een storm. Windstoten en heel veel regen.
Toen was ik echt blij dat ik thuis was, was ik een paar keer bijna in het kanaal gewaaid. Sinds die tijd hou ik de weersvoorspellingen (voorzover die ooit kloppen...) redelijk in de gaten. Met een beetje gezond verstand, kun je best inschatten of het te fietsen is of niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.