zaterdag 7 april 2012

Benzineverbruik

Het lijkt wel net alsof mijn Suzuki Altootje meer benzine gaat verbruiken naarmate die ouder wordt.Of komt het toch weer door de winterperiode? Mijn rijstijl is altijd hetzelfde. Ik probeer altijd zo zuinig mogelijk te rijden, langzaam en rustig optrekken, zoveel mogelijk uitrollen etc. Toch heeft de laatste tank maar een verbruik gerealiseerd van 1 : 17,6.

Tijdens eerdere artikelen in de zomer van vorig jaar (http://mijnelektrischefiets.blogspot.com/2011/06/verbruik-van-122.html) vond ik al dat het verbruik in de winterperiode aanzienlijk hoger was dan in de zomer. De tankbeurt die in juli vlak voor de zomer kwam, was weer aanzienlijk beter met weer een verbruik van tegen de 1 : 22 aan. Dit lijkt me toch aanzienlijk meer verbruik dan de 10% extra die ik her en der lees.
Toch eens in de gaten houden of het nu langzaamaan weer minder wordt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.