woensdag 27 juni 2012

Spanband om de accu

Waar een spanband al niet goed voor is. Het vastzetten van de accu helpt dus wel degelijk. De afgelopen twee dagen perfect kunnen fietsen. Geen enkele storing.
Tijd om de fiets dus terug naar Itek te brengen en ze te vertellen wat de oorzaak is. Dan wordt het volgende probleem om het op te lossen. Ik betwijfel of ze dat lukt.

In het uiterste geval vervang ik de spanband door een tie-rap, zodat de accu permanent vast komt te zitten. Klein nadeel is dan dat ik de accu er dan niet meer uit kan halen om op te laden. In de winter zal de fiets dan binnen moeten staan (niet handig). Normaal haalde ik alleen de accu binnen en bleef de fiets (overdekt) buiten staan.
Op het werk moet ik dan ook een plekje zoeken of vragen waar ik de fiets neer kan zetten in de buurt van een stopcontact. Nu heb ik dat opgelost door de fiets tijdelijk in een donker achteraf gangetje te stallen, maar dat is geen permanente oplossing...

Ik las trouwens van een mede-X-tract-fietser dat deze een vergelijkbaar probleem had. En dat bij een fiets met maar 3.000 kilometer op de teller.

Wordt wederom gevolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.