zaterdag 5 januari 2013

2013 Nieuwe ronden nieuwe kansen

De kerstvakantie zit er op... Nog een weekendje en dan kunnen we weer aan het werk en op de fiets. Alleen de eerste dag ga ik met de auto omdat ik veel spullen mee moet nemen, maar daarna is de bedoeling om weer vol enthousiasme met de fiets te gaan.

Extra drive

Mede door alle bezuinigingen die we vorig jaar hebben ingezet (zonnepanelen, isolatie, zorgverzekering aanpassen, hypotheek aanpakken etc.) gaan we dit jaar zeer positief in! Mede daardoor - en helemaal niet omdat het moet - heb ik juist een extra drive om er dit jaar een top-fietsjaar van te maken. Ik ga voor 6.500 kilometer voor 2013. En ik heb nog meer goede voornemens, maar die hou ik voor mezelf. Misschien dat ik daar nog eens aan ander blog over begin ;)

Natuurlijk is het even afwachten wat het weer doet. Op dit moment is het erg zacht tot zelfs bijna warm te noemen, maar dat was vorig jaar ook rond deze periode. De hele maand januari had toen een dagtemperatuur van gemiddeld ongeveer 6-10 graden, maar daarna kwam in februari ook meteen de deksel op de verwarming, want toen ging het ruim twee weken flink vriezen met gemiddeld -4 graden per dag. Die temperaturen hou ik bij. Niet in verband met het fietsen, maar in verband met ons gasverbruik (zie blog over de zonnepanelen). 
Overigens is heel 2012 iets kouder dan 2011, dus houd rekening met een hogere energierekening (als de tarieven gelijk blijven). Voor ons geldt dat niet. Wij krijgen nog iets van € 600,- terug op het gas- (van 1.778 m3 naar 933 m3) en stroomverbruik (van 2.880 kWh naar -4 kWh).

Aangezien de fiets in de laatste maand van vorig jaar nauwelijks is gebruikt, is die ook niet smerig en kan ik er dinsdag zo mee weg. Wel probeer ik morgen accu nog even uit... zo maar voor de zekerheid.
Als ik dinsdag met de auto ga, moet ik tevens even kijken of de werkzaamheden langs mijn route nog steeds bezig zijn. In dat geval denk ik dat ik de iets langere alternatieve route neem. 's Morgens langs die machines en vrachtwagens rijden vind ik niet plezierig en officieel was de weg afgesloten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.