zondag 13 januari 2013

Philips SafeRide 80

De alternatieve route bevalt me eigenlijk heel goed nu... Eigenlijk is deze voor de winterperiode sowieso veel veiliger dan mijn oorspronkelijke, omdat deze hele tocht via 'beschermde' fietspaden gaat en er geen auto's langs me heen scheuren. Het is wel (nog meer) oppassen voor fietsers zonder licht en wandelaars die in het stikkedonker hun hond uitlaten. Slechts een enkeling heeft een lampje of reflecterende jas aan.

B&M Ixon IQ -> Philips SafeRide 80

Inmiddels is mijn B&M Ixon IQ lamp definitief ter zielen. Ik heb 'm helaas laten vallen, waardoor de sluiting kapot is gegaan. Ik heb gisteren dan ook meteen een andere gekocht: de Philips Saferide 80. Niet via het web, maar gewoon in de winkel. Zelfde prijs als online, dus dan koop ik 'm nog steeds liever in een winkel.


Wat mij direct opvalt is de stevige (zware) body. De B&M was helemaal van plastic. Deze Philips is van metaal en komt dus veel steviger en degelijker over. Door het zwaardere gewicht heb je misschien wel de kans dat de lamp op het stuur eerder gaat kantelen, maar daar zal ik nog achter moeten komen.
De stuurbevestiging is echter ook degelijker. Door een dikke rubberstrook binnenin en een schroefkoppeling (in plaats van klem bij de B&M) is de lamp veel beter vast te zetten. Bovendien heeft de stuurklem ook nog een kogelkop, waardoor de lamp in alle richtingen te verstellen is. Handig, want de lamp zit iets uit het midden op mijn stuur. De B&M scheen dan ook altijd een beetje scheef. Deze SafeRide is dus prima recht te zetten voor optimale verlichting.

Verlichtingsbeeld

Het belangrijkste is natuurlijk hoe de lamp verlicht en dat kan ik nu nog niet zien. Vanavond maak ik een vergelijkingsfoto van de B&M en de Philips. Eens kijken wat het verschil is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.