vrijdag 2 mei 2014

Week 1

Zo, de eerste week zit er op, en de kilometerteller staat op 248 gereden km. Meer dan de 190 km die voor vijf dagen woon-werk verkeer zijn, maar dat komt doordat ik nog ruim 60 kilometer zo heb gereden (en de proefrit eerste weekend) om de accu de eerste dagen redelijk leeg te rijden.
Inmiddels ga ik er van uit dat de accu 'klaar' is en zal ik iedere dag 's avonds de accu opladen.

Twee dagen met één acculading?

In eerste instantie was ik van plan een paar dagen met 1 acculading 2 dagen heen en weer te rijden (2x38 = 76 km), maar dat gaat niet lukken. In ieder geval niet in de Turbo-stand van de Bosch Intuvia. Als ik 's ochtends wegrijdt, staat er een reikwijdte van 72 km. Als ik 's middag thuis kom, is er nog een restcapaciteit van ongeveer 24 km. Dit is natuurlijk een waarde die ik ga bijhouden. In principe zal dit iedere dag ongeveer hetzelfde moeten zijn.
Als na weken/maanden/jaren blijkt dat deze restcapaciteit structureel minder wordt, dan is de accu capaciteit aan het verliezen.

In de Sport-stand zou ik wel heen en weer kunnen komen, maar dan fiets ik 'slechts' 23-24 km/h. Net te weinig voor mijn gevoel.

Gistermiddag (donderdag 1 mei) was overigens een leuke retour rit, met stortregen en flinke tegenwind. Voor het eerst dit jaar is de regenkleding weer eens van pas gekomen. Hierdoor kan ik dit weekend ook de fiets meteen al weer gaan poetsen, want de modder, takjes, rotzooi, water wat op de weg lag spat natuurlijk allemaal onder tegen de fiets. Niet te lang laten zitten, want anders krijg je het nooit meer goed schoon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.