zaterdag 27 september 2014

Het wordt weer donkerder

De maand september zit er weer bijna op en de Sinus BC55 gedraagt zich voorbeeldig.
Op dagen dat er weinig wind is, heb ik aan het eind van de rit nog ca. 40 kilometer capaciteit over. Op dagen dat er wel (redelijk wat) tegenwind is, heb ik rond de 15 kilometer capaciteit over.
Inmiddels is de kilometerteller over de 2.500 kilometer gegaan, samen met nog diverse andere kortere ritjes naast het woon-werk-verkeer. Inmiddels voor 2014 alweer 4.500 kilometer gefietst. Over vijf jaar genomen heb ik nu 25.000 kilometer gefietst.

Het is met name 's ochtends al weer aanzienlijk donkerder. En dat wordt iedere dag 2 minuten meer. De BC55 heeft een bijzonder goede voorlamp, die tot nu toe nog prima voldoet. Of dit ook zo is straks als het in de winter echt donker is (meestal gaat die periode in nadat de klok is verzet) zal ik nog even moeten afwachten. Tot eind oktober verwacht ik hiermee geen problemen. Nadat op 25 oktober de klok is verzet, moet ik 'winterklaar' zijn (net als de tuin).

Ik ben bezig om een constructie / klem te verzinnen voor de Philips Saferide aan het stuur of de stuurstang te bevestigen. Op het stuur is namelijk geen plaats voor de klem die bij de lamp zit. De Bosch Intuvia display neem alle plaats in. Daarnaast is het stuur gebogen/golvend en is het niet mogelijk de klem er zo maar op te bevestigen. Daar moet dus iets anders voor komen... Misschien een soort van klem op de stuurpin


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.