maandag 3 november 2014

Verlichting

Zo na de aanpassing van de zomer- naar wintertijd, begint het snel donkerder te worden 's avonds. 's Morgens valt het nu nog even mee, maar dat gaan ook snel veranderen.

Fietsverlichting Sinus BC55

De basisfietsverlichting op de Sinus BC55 is op zich niet slecht. Het zicht is onder normale omstandigheden en voor de meeste gebruikers waarschijnlijk prima. Tot nu toe ging het dan ook net. Maar het is gewoon een feit dat je bij een snelheid van 25 km/h veel betere verlichting nodig hebt. Ik wil duidelijk kunnen zien waar eventuele rotzooi op het fietspad of op straat ligt en tijdig kunnen uitwijken. Daarnaast is de kracht van de lamp bij minder goed weer/regen ook weer mede door de snelheid te min.

Al in september had ik het erover dat ik een constructie/buis/klem of iets dergelijks wilde (laten) maken om de lamp veilig en stevig op te kunnen klemmen, aangezien die niet op het stuur erbij kan.
Tot dusverre is me dat echter niet gelukt en heb ik het ook een beetje laten versuffen. De winkelier had er - eigenlijk wel logisch - geen oplossing voor en de verschillende dingen die ik geknutseld had waren onvoldoende sterk om de lamp te dragen (of waren helemaal waardeloos).

Ik nu echter een RVS buisklem besteld bij een bedrijf in winkelinrichting. Het is een T-stuk die om de verticale buis van de stuuras komt en dan horizontaal ook een klem heeft voor een tweede buis. Daarop zou ik dan de lamp kunnen bevestigen met de originele bevestiging. Deze steekt dan een centimeter of 10-15 links of rechts naast het stuur uit, maar dat maakt niet uit. Die raakt niks. De lamp zit dan perfect horizontaal en is in alle richtingen bij te stellen zoals ik het wil.

Daarnaast zit de lamp dan ook niet te laag of te hoog. Ik kan hem gewoon met de hand bedienen.

Wordt weer vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.