zaterdag 2 april 2011

Statistieken

Uitleg bij illustratie rechtsboven aan de pagina en wat algemene uitleg.

Statistieken
De gereden kilometers mogen duidelijk zijn. De eerst zijn de kilometers van 2011. De tweede het totaal aantal gereden kilometers sinds 1 september 2009. De derde is voor mij veel belangrijker: dat zijn de kilometers dit ik NIET gereden heb met onze Suzuki Alto. De kosten per kilometer zijn ongeveer € 0,20 (maar variëren naar gelang ik meer of minder kosten moet maken voor onderhoud, winterbanden of de benzineprijs). De 'opbrengsten' van de niet gereden kilometers trek ik af van de kosten die ik voor de fiets moet maken (aanschaf, onderhoud etc.). Het bedrag dat hier vernoemd wordt is dus wat ik 'verdiend' heb.

Het statistiekplaatje zal ik ongeveer 1x per week bijwerken...

Route
Ik fiets dagelijks van Weert naar Maasbracht. Ongeveer 6,5 kilometer over een fietspad. Daarna ongeveer 8 kilometer over een hobbelige rijksweg, waar me ongeveer 2 of 3 auto's tegemoetkomen of inhalen (echt heel weinig dus; de auto's die er echter rijden, rijden VEEL te hard).
Daarnaast het laatste stuk van ongeveer 4,5 kilometer weer over 'beschermde' fietspaden.
Ik hoef maar één kruispunt over te steken op de terugweg en dat is dan wel meteen een huzarenstukje, om tussen de vele auto's door over te steken. Het is op dat punt enorm druk. Gelukkig laten soms de auto's je er tussendoor.

Fiets
Mijn fiets is een Xtract E-bike van de firma Itek in België (en Roermond en Heerlen). Lithium Ion accu onder de bagagedrager van 32 V/10 Ah met een 250 W motor in het voorwiel. 7 versnellingen Shimano derailleur versnelling.
De fiets heb ik gekocht in augustus 2009 en ik ben op 1 september 2009 beginnen te fietsen. Tot op heden nog geen noemenswaardige problemen of onkosten aan gehad. De accu presteert nog zoals verwacht; ook na 2 jaar intensief gebruik.
Voor de winterperiode maak ik gebruik van extra verlichting. Een B&M Ixon IQ voorlamp zorgt voor het absoluut noodzakelijke extra 'zien en gezien worden'-effect. Online gekocht bij www.mtbgigant.nl.Daarnaast is natuurlijk een goede winterjas met reflecterende buitenkant (zo'n felgele 'werkjas') onontbeerlijk. Voor de warmere momenten maak ik gebruik van een los veililgheidshesje.
Goede (motor-)handschoenen/wanten, een warme muts en voor de liefhebbers een regenpak met overschoenen. Dan kom je ook op je werk altijd droog aan.

2 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

      Verwijderen

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.